Friday, 30 November 2012

Budak Oyen telah pergi


Assalamualaikum...



Akhrnye Oyen telah pergi bjumpa dgn pnciptaNya..
Setelah seminggu dr Cik iela bwk budak Oyen ni p jumpe Vet ,dia pergi jua.

Maafkan akk sebab hnya dpt bt ape yg tmmpu utk kamu..akk mtk kamu maafkn akk andainya akk terkurg jaga @ beri makan pada kamu..Mgkin ini yang terbaik utk kamu setelah kamu menahan sakit yg akk sendri pn tk mmpu nk lihat...btapa sedihnyer mlihat kamu yg lincah dan mnja mnjd kucing yg pndiam.
Smge kmu bhagia di sana Oyen.Kita berjumpa lagi di syurgaNya...insyaAllah sayang


GAMBARAN MANUSIA YANG BERDOSA DI PADANG MASYAR



BERWAJAH KERA 
Suka menabur fitnah sesama manusia

BERWAJAH KHINZIR (babi) 
Suka memberi & menerima rasuah

BUTA KEDUA BELAH MATA 
Hakim yang zalim ketika menjatuhi hukuman

PEKAK DAN BISU 
Suka menunjuk-nunjuk amal ibadat & kebajikan yang dilakukan kepada orang lain.

TUBUH YANG MENGALIR NANAH & DARAH YANG AMAT BUSUK SERTA MENIKAM LIDAHNYA BERULANG KALI 
Golongan yang berilmu & mengajar orang lain tetapi perbuatannya sendiri tidak sama dengan apa yang dikatakannya.

BADANNYA LUKA SEPERTI DIHIRIS 
Menjadi saksi tetapi berbohong terhadap kebenaran

BERJALAN TERHOYONG - HAYANG SEPERTI CACAT
Orang yang kedekut membelanjakan sedikit hartanya untuk kebajikan

BERJALAN SEPERTI MABUK 
Orang yang suka bercerita hal-hal dunia didalam masjid

RUPA BADANNYA SEPERTI KHINZIR 
Suka makan riba - orang yang digelar along @ ceti

TIDAK BERTANGAN & TIDAK BERKAKI 
Suka menyakiti @ menyusahkan jiran sekeliling

WAJAH & BADANNYA SEAKAN KHINZIR 
Suka mempermudahkan solat & lalai dalam solatnya hingga sering terlupa rukun

PERUTNYA DIPENUHI ULAR & KALA JENGKING YANG SERING MENYENGAT2 
Tidak mahu mengeluarkan zakat terhadap dirinya, pendapatannya, terhadap perniagaan & lain-lain zakat

BADANNYA SANGAT BUSUK SEPERTI BAU BANGKAI 
Melakukan maksiat secara sembunyi-sembunyi

TIDAK BERLIDAH & DARAH YANG BUSUK MENGALIR DARI MULUT 
Malas dan jarang mengucap dua kalimah syahadah

BERJALAN KAKI KEATAS & KEPALA KEBAWAH, DARAH DAN NANAH SENTIASA MENGALIR DARI KEMALUAN 
Suka melakukan zina

MUKA HITAM & PERUTNYA DIPENUHI API 
Suka makan harta anak yatim

KULIT DIPENUHI SOPAK & KUDIS 
Orang yang menderhaka kepada kedua orang tuanya

GIGINYA SEPERTI TANDUK LEMBU LIDAH TERJELIR HINGGA KEPERUT, NAJIS & AIR KENCINGNYA SENTIASA MENGALIR KELUAR DARI KEMALUAN 
Orang yang suka minum arak @ segala jenis benda yang menghayalkan seperti dadah dan lain-lain.

Thursday, 29 November 2012

Lawak Hilangkan Ngantuk


Alahai Mak Cik.........
Suatu hari..seorang Makcik menyewakan salah satu biliknya
untuk seorang pemuda penyelidik nak buat kajian kat kampungnyer..
Penyelidik yang dah bersetuju tu pun menyewa la..
Malam tu..
Time penyelidik tu nak mandi...maklum ler bilik air kampung..
Dah tu dia tu..hensem lagi..muda lagi..
Makcik tu pun "semacam" ler..dia pun nak pi ngendap si anak muda nie mandi....
Makcik nie kantoi sekali..oleh pemuda tu..
Kali keduanya pun kantoi..nak ngendap nie..
Kali ketiganya..pemuda tu naik bengang dan bagi warning..
" Kalau makcik ngendap saya sekali lagi...saya rogol makcik!!!"
Kemudian..makcik tu keluarkan jari kelingking dan berkata...

" JANJI TAU..!!"..


================
Burung Spesel

Pada suatu hari sorang suami baru pulang dari Brazil , membawa burung kakak tua yang sangatlah spesel..
Si isteri bertanya..pada si suami...
" Abang..buat aper beli burung tu..?! Kan mahal tu..!"
Suami menjawab...
" Ala takper..burung ni spesel..tengok nie.."
Suaminya mengangkat tangan kanan dan memetik jarinya...burung itu terus menyanyi lagu POP..
Si isteri sangat suka..dan menyuruh suaminya mengangkat tangan kiri plak..
Si suami..berbuat demikian dan memetik jarinya.. dan burung itu terus menyanyi lagu ROCK pula..
Si isteri pun suka dan bertanya..
" Abang, kalau kita angkat kedua-dua tangan plak camner..?"
Suaminya menjawab.." Awak cuba la buat.."
Si isteri mengangkat kedua2 tangannya dan memetik jarinya..lalu..burung itu pun berkata...

" SATU SATU LAH, BODOH..!!! "

==================
mengandung anak gajah??????

Seorang lelaki yang badannya gendut naik kereta
api. Penumpang sangat penuh maka lelaki itu
terpaksa berdiri. Dia merasa ada yang
menyenggolnya lalu lelaki itupun melihat
kebelakang. Ada seorang ibu hamil yang juga
sedang berdiri. Melihat wanita hamil itu maka
lelaki bertanya pada wanita itu :

Lelaki: Hi... kakak hamil ya ?
Ibu hamil : Iya udah tahu tanya lagi (kata wanita
dengan nada kesal)

Lelaki: Isinya orang ya, kak ?
Ibu hamil : Iya (dengan nada kesal, lalu
bertanya)Encik hamil juga ya?

Lelaki: Iya (Sambil ketawa)
Ibu hamil : (Karena merasa jawaban lelaki itu
tidak sopan dia melanjutkan pertanyaannya) Isinya
orang ya?

Lelaki: Bukan, isinya anak gajah (sambil ketawa lagi).
Ibu hamil : (terkejut, lalu ketawa)

Lelaki: Laa... kenapa ketawa? (dengan bingungnya)
Ibu hamil : Oh isinya anak gajah, ya... patutlah
belalainya keluar( sambil menunjuk seluar lelaki
yang lupa dikancing)

Lelaki:???????????
=============

Skandal Doktor

Seorang lelaki yang kebetulan seorang doktor muda, merasa tidak selesa dengan apa yang telah berlaku.
Ia pulang ke rumah dengan wajah muram.
Setibanya di rumah, ia  merebahkan diri di katil dan fikirannya mula melayang
Lalu ia mendengar suara dalam kepalanya berkata,
"Sudahlah, tidak usah difikirkan. Skandal doktor membuat hubungan intim
dengan pesakit terjadi di mana-mana.
Jadi kamu tidak perlu merasa  bimbang.."
Doktor tersebut cuba untuk setuju, tapi apa yang telah terjadi pagi
itu terbayang kembali dan perasaan tidak selesa muncul lagi.
Ia membalikkan badan dan mendengar lagi suara dalam kepalanya,
"Tak perlu bimbang,orang sudah mula biasa dengan skandal hubungan  seksual
antara doktor dan pesakitnya."
Lelaki itu mulai tenang dan perasaannya beransur-ansur pulih...
Tiba-tiba suara lain dalam kepalanya berkata,
"Tapi masalahnya kamu kan doktor haiwan"

Sorang taukeh kedai restoren sedang mengira pinggan mangkuk di kedainya...
- 13 mangkuk pecah
- 5 mangkuk retak
- 2 mangkuk hilang


DAN....
- 1 mangkuk hayun sedang baca entri ni.....
daa...pegi buat keje.....takde keje lain ke 2...asyik tgk pc je ekekekekeekekeke

LAWAK PAGI : Fikiran yang simple


MUTHU & THE INTERVIEWER* 

Interviewer: 'What is your birth date?' 
Muthu : '13th October.' 
Interviewer : 'Which year?' 
Muthu : 'Every year.' 
***** 

*MUTHU & HIS MANAGER* 

The Manager asked Muthu at an interview... . 
'Can you spell a word that has more than 100 letters in it?' 
Muthu replied: 'P-O-S-T-B-O- X.' 
***** 
*MUTHU & LONDON TRIP* 
After returning from a foreign trip, Muthu asked his wife, 'Do I look like a foreigner?' 
Wife: 'No! Why?' 
Muthu : 'In London , a lady asked me, 'Are you a foreigner?'. . that's why.' 
Wife : ????????? 
***** 

*MUTHU & TOURIST* 
A tourist from U.S.A. asked Muthu whether any great man was born in his village... 
Muthu said , 'No sir, only babies were born here.' 
***** 

*MUTHU & HIS EXPERIMENT* 
Muthu was doing an experiment with a cockroach. First he cut off one leg and told it to 'WALK! WALK!' 
The cockroach walked. Then he cut off it's second leg and told the same. The cockroach walked. 
Then he cut off the third leg and did the same. 
Finally, he cut off its fourth leg and ordered it walk! 
But the cockroach didn't walk. 
Suddenly, Muthu said loudly, 'I found it. If we cut a cockroach's four legs, it becomes deaf.' 
***** 

*MUTHU & DRIVER* 
When Muthu was travelling with his wife in a motorised tricycle, the driver adjusted the mirror. 
Muthu shouted, 'You are trying to see my wife, eh? Sit in the back. I will drive.' 
***** 

*MUTHU GOES TO HOTEL* 
Muthu went into a hotel. To wash his hands, he went to the washbasin. 
Then when he had finished, he started washing the basin. 
Seeing this, the manager asked what was he doing. 
Muthu pointed towards the signboard 

'* WASH BASIN * ' 
***** 

*MUTHU & INTERVIEWER - FINAL PART* 
Interviewer : 'Just imagine you're in the 20th floor of a building and it's on fire. How will you escape?' 
Muthu: 'It's simple.. I will just stop my imagination. ' 
***** 

*Oh... Lastly.... I forgot ............ the funniest.... * 

At a political rally, Muthu was arrested. Why????????? ??? 
Because a lady journalist with a badge which read '*PRESS*' pinned on the right part of her blouse walked past him... and he did it!

Wednesday, 28 November 2012

CLEARANCE SALES!!!!...Barang KOSMETIK.....JGN BELI...SEBAB???



Assalamualaikum...

Nak cte sket pasal barang2 kosmetik..








Selalunyer msti korang2 perasan ada je CLEARANCE SALES gila2 murah...msti pnah tgok kan?
Ada yang penah jenguk2 ke beli ke?Haaaaa Cik iela nk kabor ni...

Kebanyakan CLEARANCE SALES BARANG KOSMETIK pasti akan buat korang ternganga sbb jual murah tahap GABAN..ye gaban punya...msti korang pun tergedik2 nak p beli kan2?
Yela SALES bgai nak gila...rege r Rm 30++ boleh jd Rm8 JE...Macam2 jenama ada..
Pasti naik juling sape yang suka bermakeup bagai ni...yela dapat rege murah katanya..
Dengan penuh sesungguh hati la korang p berebut2,bhimpit2 kt tempat clearance sales tu..

Tapi penah tak korang terpikir??Kenapa dorg buat Clearance Sales utk BARANG KOSMETIK ni 
MURAHHHHHH yang amat sangat smpai korang snggup brebut2...

Cik iela dah TERKONO kalau korang nak tahu!....
dan Cik iela cakap ni berdasarkan pengalaman.*sigh*
Adehs..Cik iela bkn ler kaki makeup bagai ni..stakat tepek2 utk bt muka tk pucat sudaaaaa..
Adela sekali tu...CLEARANCE SALES utk BARANG KOSMETIK...
Dgn beria2 Cik iela singgah kunun2 nk beli ler lipstick sbb lipstick yg ado tu dah expired..
Itu kata Arjuna Cik iela ler...mna daknyer...lipstick tu dh 5tahun Cik iela sental kt bibir ni..
Cik iela mmg jarang pakai lipstick sbb slalunyer pakai lipbalm je...
Kisahnyer cmno Cik iela ley tahu lipstick tu dh expired cmni.......................
Ade ler 1 aritu ...Dh lme tk sental bibir ni,Cik iela pn pakai ler lipstick yg ado tu...sbb tgok pn elok je lagi....so assume boleh ler guna g..after few minute,haaaa bibir Cik iela gatal2 dan jadi bengkak..Bgtau ler ngn kakak Cik iela..dia selidik2 pastu dia ckp...
hish ''ko ni ngah...mmg ler...lipstick ko tu dh expired''
So sjak itu ler Cik iela tahu brang kosmetik pn de expired..**sengal kn**
Nak di jadikan cerita...masa keluar jenjalan ado la nmpak clearance sales barang kosmetik..macam2 jenama ada...Cik iela pn gedik2 la p usha2...nmpk la yg berkenan di hati..murah kn...ape lg..smbar dan beli...mmg niat tu nk beli lipstick..so p je kt tmpt lipstick(ada jenama hokey),telek gitu2 je trus p byar...

Selang brape ari pastu Cik iela pn guna laaaaaaaa....nak tahu ??
Kisahnyer sama jugak ler ngn lipstick dh expired Cik iela dlu...bila Cik iela gunakan lipstick tu je...lpas 5-10minit Cik iela pakai lipstick tu...dgn pnuh ase dukacitanya bibirku gatal2 dan mnjd bengkak...sah2la 
LIPSTICK YANG BARU BELI tu pn EXPIRED..
Buktinya????Bibirku gatal2 spnjg hari dan bngkak kalah AngelinaJolie....



Sooooooooooo PERINGATAN laaaa pada kawan2 perempuan luar sana...mkcik2..akak2 adik2...
Stiap kali ada CLEARANCE SALES BARANG KOSMETIK jgan la mudah TERPEDAYA hokey?
Ni Cik iela ckp bdasarkan pengalaman...lpas di pkir2kn smula...ptut laaaaaa bt clearance sales bagai nk runtuh harga sampai juling mata nk mmbeli rupanyaaaaa???Barang EXPIRED...

Lpas ni BELI dgn BIJAK dan JGN MUDAH TERPEDAYA dgn 
CLEARANCE SALES COSMETIC
Tapi apa2 pun Cik iela ckp..TERPULANGLA PADA MASING2...
Mgkin lain2 orang okey...sape tahu kan...tp ni mmg jd peringatan la pada Cik iela smpa bila2..


Kat sini jugak Cik iela tepek Jangka Hayat utk Barang Kosmetik..



Lipstick -1 tahun (ado yang ckp smpai 2thn)

Maskra-3bulan...lbih dr tu kalau boleh jgn ler guna lagi dah..

3-8 Bulan - Concealer, pencuci muka, krim/cecair, bedak asas, dan pelembap

Itu jela kot...sbb Cik iela bkn tahu brang2 lain dr yg ats tu 
So itu jela info yang Cik iela nk kongsi..


Jadiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii



Utk peringatan masing2 la yer...balik kang p telek smula brang masing2..kehkeh..
Rela2 kn la hati tu p buang even tgok masih elok...

>>Wordless Wednesday<< C.I.N.T.A

Assalamualaikum...





Tuesday, 27 November 2012

Kisah Ibu Yang Berdendam Terhadap Menantunya



Kisah Ibu Yang Berdendam Terhadap Menantunya

Ibu, Anak Dan Menantu

Suzana (nama sebenar)dan razman(nama sebenar) adalah pasangan yang paling bahagia dari sejak zaman
sekolah..mereka sering kelihatan bersama  di kantin, di dlm kelas mahupun waktu belajar di luar kelas...

Sesudah tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di sebuah U swasta yg terletak di
sekitar kuala lumpur... mereka bagaikan belangkas yang x dapat di pisahkan lagi........ .tetapi dalam setiap
percintaan  mesti ada dugaan nya.. ‘

Salmah seorang ibu yg bengis & terlalu mengongkong keluarganya supaya mengikuti sgala kehendak nya..
Salmah adalah ibu kpd Suzana.

Pada suatu hari, Salmah mendapat tahu bahawa anak tunggalnya keluar dgn seorang  lelaki iaitu Razman.
Dia mendengar khabar itu drpd jiran2 nya. Salmah pun naik berang dan sgt marah terhadap Razman & mnyimpan dendam terhadap Razman..

Salmah sanggup memberhentikan pengajian anaknya dari belajar di U itu........dengan niat utk memisahkan  mereka.

Setelah 3 bulan Suzana berhenti, datanglah Razman dgn rombongan meminangnya ke rumah Suzana. Ibu nya terpaksa
 akur dgn perhubungan percintaan mereka kerana menyedari bahawa jodoh anaknya itu memang kuat untuk Razman.

Setelah  setahun berlalu mereka pan di ijab qabul kan ...... Mereka berdua bercadang hendak pergi honeymoon ke Pulau Tioman...... .
tapi malang telah menimpa mereka......

Razman dan Suzana telah mendapat kemalangan semasa dalam perjalanan ke Pulau Tioman. Salmah bertambah marah
kerana kemalangan itu menyebabkan muka Suzana mengalami luka yang teruk sehingga kulit muka nya  tersiat. Malah
meninggalkan kesan yang amat menakutkan.. ....

Sejak kemalangan itu kebencian Salmah terhadap Razman begitu membuak2. Razman berasa kecewa akan sikap Ibu mertuanya... ...
tambahan mengetahui berita tentang wajah anaknya akan menjadi cacat seumur hidup.

Razman cuba utk memperbaiki keadaan..... ...Razman bertemu dengan doktor bagi merawat muka isterinya dengan
cara mendermakan kulitnya. Perkara ini Razman telah memohon agar doktor berjanji akan tidak menceritakan kepada isteri dan ibu mertuanya.

Setelah seminggu Suzana membuat pembedahan muka, Salmah begitu gembira melihat perkembangan muka anaknya
dan memeluk cium muka anaknya. Namun dendamnya terhadap menantu tidak pernah padam. Doktor tersenyum melihat
kegembiraan Suzana dan ibunya.

Salmah bertanya kepada doktor dengan penuh harapan siapakah insan yang sanggup mendermakan kulit untuk
pembedahan muka anaknya. Doktor terdiam seketika lalu menjawab.... ..penderma tersebut menyuruh saya agar
tidak memberitahu akan identitinya kepada puan. Salmah akur dan kecewa dengan jawapan dari doktor tersebut dan mencium muka
anaknya berkali-kali.

............ ......... ....

Sebenarnya Doktor telah menyimpan rahsia Razman yang mana telah mendermakan kulit punggungnya untuk
pembedahan muka isteri kesayangannya. Cuba lah kalau rahsia ini terbongkar dan Salmah (ibu mertuanya) tahu
yang pipi anaknya di cium berkali-kalai itu adalah kulit punggung menantunya yang dibenci. Macamana erkkk reaksi ibu mertua


*HAHAHAHAHA = )





Gambar IC Terbaru =)


Assalamualaikum....



Tough kechik ni kan Mummy?Kan2?



Bdan budak kechik ni mmg ketak2 @ tough (sgttttt).. =p
Lg2 tang peyot..kahkah 

Monday, 26 November 2012

KEBAHAGIAN SEORANG SUAMI


KEBAHAGIAN SEORANG SUAMI


"Seorang lelaki telah berumahtangga dengan seorang wanita solehah. Hasil dari perkahwinan ini pasangan tersebut telah dikurniakan beberapa orang anak lelaki dan perempuan. Kehidupan mereka sekeluarga sungguh bahagia dan sejahtera.

Si isteri sewaktu hidupnya, adalah seoarang wanita yang beriman dan bertaqwa, berakhlak mulia dan rajin beribadah, dia juga adalah isteri yang setia dan taat kepada suaminya, seorang ibu yang penyayang dan sebaik-baik pendidik kepada anak-anak-anaknya.

Rumah tangga yang indah ini kekal selama 22 tahun, sehinggalah si isteri meninggal dunia. Setelah jenazah si isteri diuruskan dengan sempurna, disolatkan dan dikebumikan, maka semua ahli-keluarga, saudara-mara dan kaum-kerabat berhimpun di rumah si suami untuk mengucapkan takziah. Kesemua yang berhimpun itu mahu mengucapkan kata-kata yang boleh meringankan dan  mengurangkan rasa pilu dan kesedihan si suami kerana kehilangan isteri yang paling dikasihi dan dicintai.

Namun demikian, sebelum sempat sesiapapun berkata-kata, si suami telah berkata: "Semoga tidak ada sesiapa pun dari kamu yang mengucapkan takziah kepadaku sebaliknya dengarlah kata-kataku ini."

Semua yang berhimpun terkejut dan terdiam dengan kata-kata si suami itu..

Si suami meneruskan kata-katanya: "Demi Allah yang tiada Allah yang berhak disembah melainkan-Nya, sesungguhnya hari ini adalah hari yang paling bahagia dan gembira bagiku, lebih gembira dan bahagia dari malam pertamaku bersama isteriku itu.

Maha Suci Allah, sesungguhnya isteriku itu adalah sebaik-baik wanita bagiku, kerana dia sentiasa mentaatiku, menguruskan diriku dan anak-anakku dengan sebaik-baiknya dan juga telah mendidik anak-anakku dengan sempurna. Aku sentiasa bercita-cita untuk membalas segala jasa-baik yang dilakukannya kepada diriku. Apabila ia meninggal dunia aku teringat sebuah hadith Nabi SAW.

"Mana-mana wanita yang meninggal-dunia sedang suaminya redha kepadanya pasti akan masuk ke dalam Syurga."

Sebelum meletakkan jenazahnya di dalam lahad, aku telah meletakkan tanganku di kepalanya dan aku berkata: "Wahai Allah, Aku sesungguhnya redha kepadanya, maka redhailah dia."
Kulang-ulang kata-kataku itu, sehingga tenang dan puas hatiku.

Ketahuilah sekalian, sesungguhnya aku, di saat ini amat berbahagia dan bergembira, tidak dapat kugambarkan kepada kalian betapa hebatnya kebahagian dan kegembiraan yang kurasakan ini.

Maka barang siapa yang telah bercadang untuk mengucapkan takziah kepadaku atas kematian isteriku itu, maka janganlah kamu melakukannya. Sebaliknya ucapkanlah tahniah kepadaku, kerana isteri telah meninggal dunia dalam keadaan aku redha kepadanya.. Semoga Allah menerima isteriku dengan keredhaan-Nya. "

MasyaAllah...alangkah bahagianya mendapat keredhaan suami seperti ini. Adakah anda mampu lakukan seperti yang dilakukan sang isteri terhadap suaminya sehingga pemergiannya diredhai dan membahagiakan suaminya.

Friday, 23 November 2012

Kasih Sayang tiada sempadannya.. =)



Assalamualaikum..

Kasih sayang mmg tiada sempadannya...bila kita jatuh sayang,apa pun mungkin boleh terjadi..
Macam tu jugakla dgn anjing ni...


**********************************************************************

Selepas seekor ibu Cipanzi yang tinggal di dalam zoo mati, salah seorang pekerja zoo tersebut telah mengambil bayi cimpanzi itu pulang ke rumah untuk di jaga.
Tapi tidak pernah dia sangka anjing peliharaannya yang baru-baru ini melahirkan anak menganggap bayi cipanzi itu sebagai anaknya sendiri dan membesarkannya sama seperti anak2 dia yang lain.
















Nota tangan : 
Bayangkan,haiwan yang berlainan spesis pn boleh sayangkan anak yang bukan mereka lahirkan tapi sebaliknya di Malaysia, manusia yang mempunyai akal fikiran tp membuang anak sendiri tanpa belas kasihan,di buang tanpa rela hati sekecil...kalau untung..mungkin masih hidup...
Tapi kalau tidak bernasib baik jumpala kita di dada akhbar kisah mayat bayi di buang.
Haizzz..dunia2...



Temuduga Jawatan Kosong (MUSLIM ONLY)

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Temuduga Sebagai : Calon Jenazah




SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN

KEKOSONGAN JAWATAN:
A. Ahli Syurga Dari Awal.
B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.

TARIKH TEMUDUGA:
Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.

LOKASI TEMUDUGA:
Di dalam kubur (alam barzakh).

KELAYAKAN:
Anda tidak perlu bawa siji-sijil,termasuk sijil saham termasuk saham Internet.
Anda tidak perlu bawa pingat , Mercedes mata belalang atau kad kredit.
Anda tidak perlu bawa wang atau harta serta emas yang anda kumpul.
Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.
Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah sebagai sokongan.

PANEL/PENEMUDUGA:
Mungkar dan Nakir.

ENAM SOALAN BOCOR:
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?

CARA MEMOHON:
Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput anda. Ia akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada orang-orang tertentu.

Ia diberi nama Izrail.

TIPS UNTUK BERJAYA DALAM TEMUDUGA TERTUTUP INI:
Hadis Hasan yang diriwayatkan oleh Ahmad Hanbal, yang bermaksud begini:

Sabda Rasulullah S.A.W:
'Sesungguhnya apabila jenazah seseorang itu diletakkan di dalam kuburnya, sesungguhnya jenazah itu mendengar suara (terompah kasut) orang-orang yang menghantarnya ke kubur pada saat mereka meninggalkan tempat itu. Jika mayat itu seorang muslim, maka solat yang dilakukannya ketika beliau masih hidup di dunia akan diletakkan di kepalanya, puasanya diletakkan disebelah kanannya, zakatnya diletakkan di sebelah kirinya dan amalan kebajikan daripada sedekahjariah, silaturrahim, perkara kebajikan dan ihsan diletakkan dihujung dua kakinya.' Ia akan didatangi malaikat dari aras kepala, maka solat itu berkata kepada malaikat : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah ke sebelah kanan, maka puasa berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah kesebelah kiri, maka zakat berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk.
Kemudian di datangi dari arah kedua hujung kakinya dan berkatalah amal-kebajikan : di bahagianku tidak ada jalan masuk. Maka malaikat berkata kepadanya : Duduklah kamu. Kepadanya (mayat) memperlihatkan matahari yang sudah mula terbenam, lalu malaikat bertanya kepada mayat itu : Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu : Tinggalkan aku sebentar, aku hendak sembahyang. Maka berkata malaikat : Sesungguhnya engkau akan mengerjakan solat (boleh saja solat) tetapi jawab dahulu apa yang kami tanya ini. Apakah pandangan kamu tentang seorang laki -laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepada nya? Maka berkata mayat itu: Laki-laki itu ialah! Nabi Muhammad S.A.W dan aku naik saksi bahawa nabi Muhammad saw itu ialah pesuruh Allah yang membawa kebenaran daripada Allah Subhanahu Wata'ala. Maka malaikat berkata kepada mayat itu : Demikianlah kamu dihidupkan dan begitu juga kamu dimatikan dan dengan demikian juga kamu dibangkitkan semula diakhirat insya'Allah. Kemudian dibuka baginya satu pintu syurga, maka dikata padanya itulah tempat kamu dan itulah janji Allah bagi kamu dan kamu akan berada di dalamnya. Maka bertambahlah gembira mayat itu. Kemudian dilapangkan kuburnya seluas 70 hasta dan disinari cahaya baginya'.

Sila war-warkan tawaran jawatan kosong ini kepada semua sahabat.

Wallahu-a'lam. Semoga berjaya dalam temuduga ini..


Thursday, 22 November 2012

Adek sakit... =(


Assalamualaikum...

Tgh runsing...haizz...Si Adek sakit..tk tahu npe..aritu Along sakit now dh sihat...tp ni adek lemah je...
Adk2 Cik iela ckp dh 2ari dia tk mkn,mnum pn kurg...tye jgk dorg poo2 pee2 dia ok ke..dorg pn xtau sbb tk prasan sgt budak ni p ke litter box ke tak..
Pegag bdan dia pn dh mkin kurus...sdgkn bru je awal mggu ritu tegur budak ni dah debab..
Alik2 kerempeng perotnyer sbb tk mkn 2ari nie..
Tadi pesan pd adk2,rebuskn ikan  bg dia mkn..kot2 la dia sje gedik2 nk mnje2 tk nk mkn blacwood.
If tk mkn jgk sah budak ni de sakit pape..sbb dia pn tk linch mne...slow je..asyik baring tido..
Along kacau dia pn dia bt derk je..Asyik myendiri je..brig dlm kotak la..brig kt sudut2 rumah..hurmm
Hopefully sgt budak adek ni xde pape...doakn dia sihat smula ye..
Susah hati Cik iela skrg nie..hurmmm


Slalunyer budak ni la paling lincah..klu main abis sepah2 sofa kt rumah tuh..

Wednesday, 21 November 2012

Stray Cat-Si Oyen [Bantuan Di perlukan]



Assalamualaikum...

Ingt tak lagi budak Oyen yg dlu Cik iela cerita?Yang dia excident bdan ada luka2..?
Haaaa budak ni...


Kisah ye cenggini...hujng bulan lepas budak ni tdo uma Cik iela..
 Dokong timang2 budak ni..pastu ada prasan ketulan bulat dkt bawah lengan kiri dia..
tya vet...vet ckp mgkin bisul..tggu dia pecah nnti dtg utk cuci ...so Cik iela pn de pesan la kt jiran sebelah rumah Cik iela...sbb kdg2 budak oyen ni melepak kt rumah jiran ni..Cik iela pesan klu bisul dia dh pecah nnti tlg cucikan dlu ngn air suam dan ltak myk gamat sbb Cik iela ni tkde sgt kt ruma..yela keje kan..
blk dh lewat ptg..kdg2 tk jumpa pn budak oyen ni...lme jgk tk jmpe...semlm dia lalu dpn uma Cik iela..
spantas kilat Cik iela p lua uma nk jenguk budak nie...masa Cik iela amik dia...bdan dia pnas,lemau je.
Bg dia kibbles ngn air..tp dia tk nk mkn...dia mnum je...Cik iela tgk homakkaiii...bisul tu dh merebak smpai ke tulang belakag dia...budak oyen ni pn dduk senget je...Cik iela pegang2 rasa2...hishhh tk ley jd nie..mcm ada yang tk kene je budak oyen ni...Masuk uma amik carrier trus hangkut g vet dkt seksyen 20 shah alam.
Ckp la ngn vet tu apa problem smuanyer...ckp la dia ni stray cat..blah blah blah..pnjg lebar crite..
Vet ckp kos dia sekian sekian...adehs.....masa tu vet msih dok belek2 dia..lama gak...
Vet ckp...budak oyen ni suspect HERNIA...aduhhh...terdiam jp Cik iela..Vet ckp mmg 80% dia confirm budak oyen ni mmg HERNIA...vet ckp kne tinggalkn dia kt klinik sbb nk monitor dia dan kene scan...Cik iela risik2 la brape kos nyer klu confirm dia HERNIA ...utk surgeri,ubt2 smua...Cik iela cte la Cik iela ni pn tk brape nk ada kos sbbnya Cik iela pn ada tgungan lg kt uma tu...
Vet ckp cecah ratus below Rm 250 jugak...hurmmmm...
Cik iela tk smpai ati nk biarkn je...yela kita dh timang2 dia..bg mkn...syg jgk...takkn nk bt tk tahu je..tp malangnyer Cik iela mmg tkde lgsug kos utk budak oyen nie...
Bncg2 ngn Vet cte smua ngn dia...dia ckp dia cuba dptkn best price,,sbb dia pn phm..

Cik iela nk mtk tlg ngn kwan2 smua...hope dpt bntu Cik iela utk bntu budak oyen nie..
Bkn Cik iela mtk saje2...tp mmg Cik iela tk bekemampuan...sungguh Cik iela ckp...tkde nk tipu2..
Sedikit pn jd la asalkan dpt kurgkn / bntu Cik iela tmpung kos nk bt surgeri utk budak oyen nie..
Cik iela segan tp Cik iela tahu ape yg Cik iela bt ni adalah ikhlas utk tlg budak oyen nie..

Cik iela berharap sgt2..kawan2 dpt tlg ye..Sedikit pn xpe jnji mmpu mgurangkn beban Cik iela nie..

Cik iela xde gmbr dia yg terbaru sbb hp Cik iela  problem.
Dr blk semlm smpai skrg ni duk terpk2 je psl budak nie...runsing smp sakit kepala jdnye..

Sape2 nk tahu lbh lnjut @ nk tye pape Cik iela blh trus email di ila_shahalam@yahoo.com

Jasa baik kawan2 smua sgt2 sy hrgai...

>>Wordless Wednesday<< Mangkuk dan Adek


Assalamualaikum...

Bertemu lagi dgn hari rabu yg bisu..heheh..
Cik iela tk phm npe org bt wordless wednesday..apakah?
Tapi sudahnyer Cik iela pn folo jgk..hahah apadaaaa...
Ni ragam Si Adek masa kecik dlu..asanya umo dia time 2bulan cmtu..


















Bahagiaaaa je budak adek ni tido dlm ni kn?
Hehehe...
Sila percaya budak ni nmpak je baik..tp nkalnya..
Ya Allah...ase nk menonggeng pn ada..

Tuesday, 20 November 2012

Kitty Sees Dad on Webcam for First Time



Assalamualaikum....




................











.................................

































SOoOooOO CUTE LaH!!

Trust me: I'm an engineer... [Lawak]


Trust me: I'm an engineer... 












































Sungguh kreatif dan inovatif kn..?
=)

Monday, 19 November 2012

Rutin Harian yg WAJIB!


Assalamualaikum...

Hari isnin adalah permulaan bg stiap mggu...tp isnin la ari paling malasssss...
Lgi2 lak ble dh cuti pnjg..hohoh...btmbah malas la jdnye..

Budak2 bulus lak...lpas je mkn msti main smpi sepah2 sofa...Cik iela bia kn je..
tp sblm p kje Cik iela bkk pintu rumah...dan budak2 ni mnepek la dkt pntu..cmtula stiap ari



Boolat mata masing2 memandang kt luar..
Tah hape depa ni pk agknye...





Wednesday, 14 November 2012

>>Wordless Wednesday<< Nyorok2


Assalamualaikum...

Salah satu kecomelan Mak Mok...



Tuesday, 13 November 2012

Aku ingin seperti mereka







Takkan pernah hilang rasa sakitnya..dr kecil hngga dewasa..
Impian ku cuma 1..seperti mereka yang lain..

Monday, 12 November 2012

Isnin Lagi?



Assalamualaikum..

Isnin lagiiii...hari yg cerah...sedang2 elok...tapi Cik iela yg tak ok nye..
Huwaaaaa Cik iela demam!! Slesema + batuk+asthma+tkde suara +pening kepala...
Ari jumaat lepas dh ase cm nk demam..balik je keje,terus bergolek ats sofa..trus demam panas..
Arjuna Cik iela dtg..belikn bubur ngn air kepala..kelapa..kebah la kejap demamnya..
Tgh baring2 kt sofa dtg pulak budak pyebok nie...nk mnja2 pulak time kita tgh sakit..adohaii la syg..




Mintk di belai...

Citam ni mmg sgt mnje...yela gurl katanya..dia je yg ank dara dlm uma tu..tu mnje lebih








Last2 tido ats bdan Cik iela...


Friday, 9 November 2012

Sudah besar dan makin chomey



Assalamualaikum..

Ank2 ieter dh besar skrg nie....tapi kecik kurus jee..mcm ibu nya.

Budak2 ni lahir 6/8/2012.

Makin lincah dan tak terkawal...adehs...mcm lipas kudung klu dpt berlari sane sini..

Kusyen sepah2 tu dh sah2 dua bradik ni yg bt..termasukla dgn Citam dan Kechik.

Nama dh di beri...senang je...Along dan Adeq..



Pict yg ni masa dorg berumor 3hari..






Ni pict yg terbaru...chomey sgt2..
Yg dpn tu Along..yg blkg tu Adeq
Pndai kan 2bradik ni posing...heheh

KIAMAT SUDAH DEKAT DAN TANDA-TANDA KECIL SUDAH LENGKAP!




KIAMAT SUDAH DEKAT DAN TANDA-TANDA KECIL SUDAH LENGKAP!


Tahukah korang dimana tanda-tanda Kiamat Kecil telah lengkap. Harus diingati dimana kita sudah pun ‘embrace’ kepada tanda-tanda kiamat besar secara tidak rasmi iaitu keluarnya Dajjal dan Yakjuj & Ma’juj. Kewujudan Yakjuj dan Ma'juj ini juga telah dibongkarkan oleh NASA penemuan tersebut mendedahkan tentang penemuan mengejutkan mengenai satu kaum primitif hidup 20 batu di bawah tanah.



Dajjal telah pun keluar dan kini berada dalam peringkat ‘sehari sama seperti sebulan’ iaitu diluar dimensi masa manusia. Manakala Yakjuj & Ma’juj telah pun dibebaskan setelah Tembok Zulkarnain (dengan izin Allah) telah runtuh di Georgia.

Golongan mereka pada hari ini telah menjadi Ashkenazi Jews & Zionist! Golongan mereka yang terakhir akan keluar ialah selepas Dajjal dibunuh oleh Isa a.s. Hanya 8 tanda-tanda besar kiamat yang masih tinggal. Allahu A’lam.

1-Penaklukan Baitulmuqaddis.

Dari Auf b. Malik lah.a. katanya, Rasulullah s.a.w telah bersabda: “Saya menghitung 6 perkara menjelang – hari kiamat.” Baginda menyebutkan salah 1 di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.” – Sahih Bukhari.

2-Zina bermaharajalela.

“Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang.” – Sahih Muslim.

Kalau korang tengok di Media bersepah pasal Zina tu yang keluar media yang tak keluar media lagi la banyak agak-agak masa korang tengah baca artikel ini ade berapa ramai yang tengah berzina di dunia ini.. Subhanallah!

3-Bermaharajalela alat muzik.

“Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka. ” Ada yang bertanya kepada Rasulullah saw; “Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?” Baginda menjawab; “Apabila telah bermaharajalela bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita” – Ibnu Majah.

Ini memang tidak dapat nak dinafikan la alat muzik sememang nyer bermaharaja lela korang tengok la media sekarang, bersepah rancangan-rancangan musik dan program-program yang melalaikan.

4-Menghias masjid & membanggakannya.

“Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegahan dalam mendirikan masjid” – Riwayat -Nasai.

Korang lihat dekat negara kita sendiri sudah, berapa banyak masjid yang berhiasa tesergam indah? Bahkan sekarang ini menara di Mekah jugak sudah seperti menjadi kebanggaan buat kita betapa tinggi nyer.

Sebab Nabi Muhammad SAW penah menyebutkan:

“..apabila engkau melihat orang yang tidak berkasut, tidak berpakaian, miskin, pengembala kambing berbangga-banga menegak dan meninggikan bangunan.” SubhanAllah!

Seperti mana yang kita lihat sekarang tanda kiamat di tepi Kaabah jer iaitu Menara Jam Di Raja Mekah. Dimana tao juga pernah mengeluarkan artikel tentang Menara jam Mekah pelengkap tanda Kiamat.

5-Munculnya kekejian.

“Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga.” – Riwayat Ahmad dan Hakim.

6-Ramai orang soleh meninggal dunia.

“Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik & ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang2 yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran” – Riwayat Ahmad.


7-Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.

“Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka’ bin Luka’ (orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh 2 orang mulia”- Riwayat Thabrani.

8-Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.

“Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja.” – Riwayat Ahmad.

9-Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.

Diriwayatkan dari Abu Hurairah lah.a. “Di antara tanda-tanda telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian2 wanita & apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang”.

Ini pun sudah menular di negara kita.. lihatlah artis-artis sekarang berpakaian tetapi telanjang pakaian tak cukup kain.

10-Bulan sabit kelihatan besar.

“Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit.”- Riwayat Thabrani.

11-Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita.

“Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar & belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu” – Sahih Muslim.

Zaman sekarang nie kita sukar untuk membezakan dan keliru sama ada berita yang di sampaikan tersebut adalah benar ataupun tidak.

12-Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.

“Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar.” – Riwayat Ahmad.

13-Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.

“Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai” – Sahih Muslim.

Apakah arab akan kembali menjadi padang rumput semula seperti mana pernah di lakonkan dalam cerita The Mummy : Scorpion King ?

14-Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda.

“Pada akhir zaman akan muncul suatu kaum yang mencelupi rambut mereka dengan warna hitam seperti ‘bulu merpati’ yang mereka itu tidak akan mencium bau syurga.” – Sahih Abu Daud &  Nasai.

Haaa.. yang ini sudah banyak berlaku bak yang jauh dan dekat mungkin terdapat di kalangan sahabat atau keluarga korang juga melakukan seperti ini. mazeermohamad.blogspot

15-Munculnya gaya hidup mewah dan manja di kalangan umat Islam.

“Apabila umatku berjalan dengan sombong dan yang melayan mereka adalah putera-puteri raja, putera-puteri Parsi dan Rom, maka orang yang paling buruk akan berkuasa terhadap orang yang paling baik (pilihannya).” – Riwayat Tarmizi, Sahih Abdullah ibnu Umar r.a.



Kini, Kita hanya menuggu saat tibanya..

Daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata: “Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”. Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat”. Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnya sepuluh macam tanda-tandanya”. Kemudian beliau menyebutkannya: “Asap, Dajjal, binatang, terbit matahari dari tempat tenggelamnya, turunnya Isa bin Maryam alaihissalam, Ya’juj dan Ma’juj, tiga kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat dan yang ketiga di Semenanjung Arab yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”. -(H.R Muslim).

Keterangan:

Sepuluh tanda-tanda qiamat yang disebutkan Rasulullah saw. dalam hadis ini adalah tanda-tanda qiamat yang besar-besar, akan terjadi di saat hampir tibanya hari qiamat.

Sepuluh tanda itu ialah:

1. Dukhan (asap) yang akan keluar dan mengakibatkan penyakit yang seperti selsema di kalangan orang-orang yang beriman dan akan mematikan semua orang kafir.

2. Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya.

3. Binatang besar yang keluar berhampiran Bukit Shafa di Mekah yang akan bercakap bahawa manusia tidak beriman lagi kepada Allah swt.

4. Matahari akan terbit dari tempat tenggelamnya. Maka pada saat itu Allah swt. tidak lagi menerima iman orang kafir dan tidak menerima taubat daripada orang yang berdosa. Sepertimana nasa juga mengeluarkan kenyataan dimana suatu hari nanti matahari akan terbit di belah BARAT!

5. Turunnya Nabi Isa alaihissalam ke permukaan bumi ini. Beliau akan mendukung pemerintahan Imam Mahadi yang berdaulat pada masa itu dan beliau akan mematahkan segala salib yang dibuat oleb orang-orang Kristian dan beliau juga yang akan membunuh Dajjal.

6. Keluarnya bangsa Ya’juj dan Ma’juj yang akan membuat kerosakan dipermukaan bumi ini, iaitu apabila mereka berjaya menghancurkan dinding yang dibuat dari besi bercampur tembaga yang telah didirikan oleh Zul Qarnain bersama dengan pembantu-pembantunya pada zaman dahulu.

7. Gempa bumi di Timur.

8. Gempa bumi di Barat.

9 .Gempa bumi di Semenanjung Arab.

10. Api besar yang akan menghalau manusia menuju ke Padang Mahsyar. Api itu akan bermula dari arah negeri Yaman.

Mengikut pendapat Imam Ibnu Hajar al-Asqalani di dalam kitab Fathul Bari beliau mengatakan: “Apa yang dapat dirajihkan (pendapat yang terpilih) dari himpunan hadis-hadis Rasulullah Saw. bahawa keluarnya Dajal adalah yang mendahului segala petanda-petanda besar yang mengakibatkan perubahan besar yang berlaku dipermukaan bumi ini. Keadaan itu akan disudahi dengan kematian Nabi Isa alaihissalam (setelah belian turun dari langit). Kemudian terbitnya matahari dari tempat tenggelamnya adalah permulaan tanda-tanda qiamat yang besar yang akan merosakkan sistem alam cakerawala yang mana kejadian ini akan disudahi dengan terjadinya peristiwa qiamat yang dahsyat itu. Barangkali keluarnya binatang yang disebutkan itu adalah terjadi di hari yang matahari pada waktu itu terbit dari tempat tenggelamnya”.

Thursday, 8 November 2012

Pole Dancer



Assalamualaikum..


Baru2 ni Cik iela ada jumpe pole dancer a.k.a. dalam melayu nya penari tiang..
Sangat seksi...wooooooo...
Seksi seksi sekali...bak kata mcm dalam lagu Mulan Jameela tuh...
Tapi tula penari tiang ni mudaaa sgt...hadoiiiiii..tp dia ni mmg sgt berbakat tau...kagum Cik iela!
Cik iela ada amik gmbor dia...moh kita tgok...jgn terghairah teruja pulak..kahkahakhah

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
v

Ni laaa diaaaaaaaa














Eh..bukan2...yg bwh nie..





Kehekehekeh...seksi taaaakkkk?

Kenapa Orang Tak Solat Boleh Berjaya?


Sumber Gambar : Google





Seperti yang kita tahu, ilmu itu merupakan cahaya, dan ianya tidak akan memasuki hati-hati yang gelap. tetapi kita lihat, kawan kita yang berjudi, yang minum arak, boleh berjaya pula, sedangkan kita terkial-kial walaupun sudah berusaha. Kita tahu bahawa, siapa yang berbuat baik, taat kepada ALLAH akan dipermudahkan jalan kehidupannya, tetapi kita lihat, kawan kita ini tidak solat, tetapi bisnesnya menjadi, kita pula hidup dengan penuh cabaran dan dugaan.

Kita juga tahu bahawa, ISLAM ini agama yang benar, tetapi kita sering melihat orang-orang yang bukan ISLAM itu lebih berjaya, dan ummat ISLAM tertindas dalam kehidupan sempit lagi derita.Orang bertanya kepada saya. Kenapa begitu? Sekarang ini, yang manakah benar? Adakah kita faham selama ini tidak benar?

Maka saya hendak bertanya kepada anda.

Adakah anda tahu apa itu istidraj?

Istidraj ini adalah satu kalimah, yang sering menunjuk kepada keadaan seseorang itu yang terus dilimpahkan rezeki dan kejayaan yang melimpah ruah dalam kehidupannya, walaupun dia bukan hamba ALLAH yang taat, malah seorang pembuat maksiat yang tegar. Kenapa mereka ini dinamakan manusia yang mendapat istidraj? Apakakah maksud istidraj?

Istidraj adalah, apabila ALLAH memberikan kejayaan, harta kekayaan, rezeki yang melimpah ruah untuk manusia itu menjadi lebih jauh dariNya.

Biasanya, manusia yang mendapat istidraj ini adalah mereka yang tidak berusaha menjalankan ISLAM dalam kehidupan, juga tidak berusaha mengenali ALLAH SWT.

Contoh manusia yang mendapat istidraj ini banyak. Saya bagi contoh yang paling mudah. Salah seorang darinya adalah Qarun. Apakah anda kenal kepada Qarun? Dia ini adalah seorang manusiayang teramat kaya. Diriwayatkan bahawa, kotak yang mengisi kunci kepada gedung-gedung perbendaharaannya tidak mampu diangkat oleh orang-orang yang kuat. Hal ini hendak menyatakan betapa kayanya dia.

Kisah Qarun terdapat di dalam Al-Quran. Hartanya melimpah ruah. Segala perniagaannya menjadi. Segala pelaburannya mengembang. Hartanya makin hari makin bertambah, sedang yang bertambah semalam tidak pula luak digunakan. Tetapi bila Nabi Musa cuba mengingatkannya berkenaan semua kekayaannya itu datang daripada ALLAH, maka Qarun dengan angkuh menjawab,

“ Tidak, semua ini adalah hasil dari ilmuku”

Lihat. Lihat apa kata Qarun. Tidak, semua ini adalah hasil dari… ILMUKU. Dia nyata semakin jauh dari ALLAH, walaupun kekayaannya menjadi, rezekinya melimpah ruah dan sebagainya. Dia saban waktu memperlekehkan pengikut-pengikut nabi Musa yang terdiri dari orang miskin dan hamba.

Apakah pengakhiran Qarun? Dia akhirnya ditenggelamkan ALLAH ke dalam bumi dengan seluruh hartanya. Kisah ini terdapat di dalam Al-Quran.

Nah… Apakah itu yang kita mahu?

Sebab itulah, saya hendak mengajak saudara-saudari berfikir, apakah yang akan timbul di dalam hati kalian apabila kalian ini jenis yang melazimi dosa-dosa, melakukan maksiat, kemudian kalian berjaya di dalam peperiksaan atau perniagaan. Apakah yang agaknya akan timbul dalam jiwa kalian?

Saya yakin, 99% akan merasa begini, “ Tengok, aku tak solat pun berjaya. Siapa kata solat tu bawa kejayaan?”

Apakah yang akan terjadi kepada anda ketika itu? Anda berjaya, tetapi anda langsung lupa bahawa yang memberi kejayaan adalah Allah SWT , dan ini buktinya ada semakin jauh dari ALLAH. Itulah istidraj.

Maka jangan gusar bila tidak berjaya. Cuba lagi. Hubungan keimanan anda dengan ALLAH itulah yang pertama sekali perlu anda perhatikan. Jika anda berjaya membina hubungan keimanan yang baik, insyaALLAH, datanglah badai apa sekalipun, anda akan mampu melaluinya.

Sebenarnya ALLAH suka menguji hamba-hambaNya yang beriman. Terdapat satu kisah yang saya suka baca ketika saya masih kecil.

Terdapat dua orang nelayan. Seorang penyembah berhala, dan seorang lagi muslim yang taat kepada ALLAH. Ketika menebar jala, yang menyembah berhala menyebut nama berhalanya, manakala yang muslim membaca bismillah. Bila jala diangkat, yang menyembah berhala mendapat banyak ikan, manakala yang muslim, hampir sahaja tiada ikan untuknya pada hari itu.

Malaikat yang melihat keadaan itu bertanya kepada ALLAH.

“ Ya ALLAH, apakah yang telah berlaku? HambaMu yang menyekutukanMu, KAU berikan dia rezeki yang banyak, sedangkan hambaMu yang menyebut namaMu, KAU tidak memberikan DIA apa-apa”
ALLAH menjawab,

“ Yang menyekutukanKu, tempatnya memang sudah pasti NERAKA. Maka apalah sangat rezeki yang pasti akan hancur itu jika Kuberikan kepadaNya? Tetapi HambaKu yang beriman itu, AKU hendak mengganjarkanNya syurga, maka AKU suka mengujinya untuk melihat kebenaran imanNya”

Nah, jangan anda kecewa bila diuji, tidak berjaya di dalam peperiksaan walau sudah study ? gagal dalam perniagaan walau hebat menyusun strategi. Itu semua adalah sebahagian dari ujian ALLAH. ALLAH menguji hanya untuk mereka yang dikasihi. Bukankah ALLAH SWT ada berfirman,

“ Apakah kamu mengira KAMI akan membiarkan kamu berkata kami beriman sedangkan kamu belum diuji?…”

Jika gagal terhadap satu-satu perkara, itu perkara itu. Anda masih belum gagal dalam kehidupan. Teruskan usaha, selagi nyawa masih ada. InsyaALLAH ALLAH akan memberikan sesuatu yang bermakna kepada anda. Bersangka baiklah kita kepada PENCIPTA kita.

Maka sebenarnya, bila hidup kita digegarkan dengan masalah, hendaklah kita rasa bersyukur. Tandanya, ALLAH masih lagi dekat dengan kita. Ujian adalah tanda kasih sayang dan perhatianNya kepada kita.
Mustahil anda suka senang sebentar di dunia, di akhirat yang kekal abadi nanti anda merana. Anda mahukan istidraj?

Saya yakin tidak..

Anda tenang sekarang?

Anda wajib untuk tidak berasa tenang jika anda berbuat dosa, dan anda berjaya. Sebab itulah, muhasabah diri itu penting. Untuk kita sentiasa periksa bagaimanakah hubungan kita dengan ALLAH SWT.

Sumber :  http://ceritekiter.blogspot.com/2012/10/kenapa-orang-tak-solat-boleh-berjaya.html#ixzz29e64TBM1

Wednesday, 7 November 2012

>>Wordless Wednesday<< Ying Yang



Assalamualaikum..

Cik iela ada YinYang..
Cantekkkkkkkk sgt tau..





|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
V


Sama tak???? 








Nota tangan :
Time nie dua2nye brebut nk tido dlm besen tu.
Sekali tgk...haaaa dua2 msuk tido jgk dlm tu jgk..heheh =)
Chomel kan?

Tuesday, 6 November 2012

Mari Ketawa Hilangkan Stress



Sumber gambar : Google






1.Cium Isteri
Pada suatu pagi, bertanya si isteri pada si suami:

Isteri :Abang tengok jiran kita yg baru pindah tu?

Suami :Kenapa?

Isteri :Tiap pagi sebelum pergi kerja, suami dia akan cium isterinya. Bila pulang
kerja, dia akan berikan isterinya sekuntum bunga mawar. Loving betullah
mereka. Kenapa abang tak buat macam tu?

Suami :Nak mampus... Mana abang kenal isteri dia?'


2.Bunuh Setan
Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau si isteri menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.

'Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuh kan bang, dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang
betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan'.

Kata si suami 'yerr kerr?' Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan , betul tak sayanggg? sambil ketawa..

Isteri hanya tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata:

'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'.
Si suami tersenyum panjang.
Selang dua hari kemudian,
si isteri berkata:
'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'.
'takpe...tunggulah malam'.
Esoknya si isteri berkata:
'banggg, jom kita bunuh syaitan...bang' .
Si suami diam sambil mengangguk lemah.
Esoknya si isteri berkata
'banggg, jom kita bunuh syaitan... '.
Si suami tiba - tiba marah dan berkata ..........
'Ayang nie nak bunuh syaitan ke atau nak bunuh abang'


3.Pak pandir menunjukankan kepandaiannya

Nak dijadikan cerita, suatu hari pak pandir melalui satu lorong yang kecik semasa hendak pulang ke rumahnye.

Entah macamana, di tengah perjalanannye tadi dia terjumpe seketul taik yang masih panas.

Tapi dia masih konpius sama ada betul ke bende yang dia jumpe tu seketul taik.

Oleh kerana kemusykilan yang teramat sangat tu, pak pandir ambil keputusan untuk mengkaji sampel najis berkenaan.
Pak pandir tengok ngan lebih dekat taik tersebut, lalu dia berkata,
'Bentuk macam taik...' Lepas tu dia pegang pulak taik tu, lalu dia berkata,
'Lembik...macam taik.'
Lepas tu dia ambik sikit taik tu lalu dia hidu
taik tu, lepas tu dia berkata,
'Bau macam taik.'
Oleh kerana pak pandir ni masih ragu-ragu dengan taik tu lalu dia pun mengambil keptusan untuk menjilat sedikit taik tersebut.

Sebaik sahaja dia menjilat taik berkenaan dia pun menjerit...
'MEMANG TAIK! NASIB BAIK AKU TAK TERPIJAK!!!'

4.Mamak dapat anak

Suatu hari sedang Ali minum teh di gerai Mamak yang biasa dikunjunginya,

tiba-tiba Mamak gerai tersebut bersorak gembira

dan terus datang kepadanya

Ali: Apa yang suka sangat Mamak ni?
Mamak: Saya bini juga surat India mari.
Ali: Apa dia cakap? Tentu good news....
Mamak: Dalam dia punya surat ada cakap sudah beranak. New baby!Ayo.... saya banyak suka hati la. Saya belanja awak free minum jugak!
Ali:Tahniah! Mamak. Ini kena balik India cepat ni?
Mamak:Ya la, saya sudah tiga tahun tarak balik.
Ali: Lerrrrrr.??? ??...kalau 3 tahun tarak balik tu anak siapa? Hahahaha…



5..kisah 2 ekor burung.
Di sebuah kedai menjual burung, terdapat 2 ekor burung kakak tua.

Kedua burung itu berbeza, yang satu suka bernyanyi dan yang satunya lagi hanya diam saja,

datang seorang lelaki ingin membeli burung kakak tua.Ia berkata kepada si penjual burung.
Pembeli :Berapa harga burung kakak tua ini...??
Penjual: Kalau yang suka menyanyi itu $500, sedangkan yang diam itu $1000.
Pembeli: Ahhh...?? Kenapa yang suka menyanyi lebih murah dari yang diam.
Penjual: Yaa...memang berbeza, yang berharaga $1000 itu ialah pencipta lagunya.


6.Belajar bahasa English
Seorang gadis yang Bahasa Ingerisnya kacau-bilau. .. suatu hari terlanggar seorang pelancong US ketika berjalan2 di The mall

Gadis:' I'm sorry '
Pelancong:' I'm sorry, too '
Si gadis kelihatan bingung kerana tidak faham apa yang diperkatakan oleh pelancong itu.. dia meneka2 dan terus menjawab..
Gadis:' I'm sorry. three '
Pelancong: ' What are you sorry for? '
Gadis:'I'm sorry, five '


7.Kek Hari jadi...

Seorang lelaki telah pergi ke sebuah kedai kek untuk memesan sebiji kek sempena hari jadi isterinya.

'Apa yang hendak ditulis pada kek ulang tahun ini,encik?' tanya si gadis manis yang bertugas di kaunter kepada lelaki itu.

'Mmmm, tulis saja 'Sayang tidak bertambah tua' di bahagian atas,
kemudian sambung dengan 'Sayang cuma bertambah cantik' di bahagian bawah,'kata lelaki itu. Esoknya, lelaki itu datang mengambil kek yang ditempahnya itu dan terus membawa pulang ke rumah untuk dipersembahkan kepada isterinya yang tersayang di hadapan tetamu-tetamu yang lain. Dan ketika kek itu dibuka di depan isteri dan tetamu undangan yang lain, lelaki itu setengah pengsan ketika membaca tulisan yang tertera di kek itu:

'SAYANG TIDAK BERTAMBAH TUA DI BAHAGIAN ATAS. SAYANG CUMA BERTAMBAH CANTIK DI BAHAGIAN BAWAH.'


8.Anak siapa??
Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert,

Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainannya sejak kecil lagi.
Suzy :Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.
Ayah :Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.
Suzy:Tapi mengapa?
Ayah :(Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu.Tapi, jangan beritahu ibumu ye! Terkejut dengan jawapan itu,suzy pergi pula kepada ibunya.
Suzy :Ibu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.
Ibu :Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.
Suzi :Tapi kata ayah, Robert itu abang saya.Adik beradik kan tak boleh kahwin.
Ibu :(Separuh berbisik) Hmmm....Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya.
Suzy :Ha!!??!!