Wednesday, 26 December 2012

>>Wordless Wednesday<< Saman AES



Assalamualaikum...

 Cik iela nk ngeluh pnjg dlu...haaaaaaiiiiizzzzzzzzzzz*sigh*.
Cik iela kne saman AES..Owhhh ..saman...ape???SAMAN?? 
Masa dpt surat tu,bajet2 surat nk dpt keje gomen ke,pnggilan interview gomen ke..skali bukak2 je...dh terpampang gmbr krete dan nilai kne byor....time tu ase nk tepuk dahi je...aduhhhhh!
Dh ler ngh srabut contact lense hilang sebelah..adeeehhh...cuai dan cemerkap sungguh kan??
Boleh pulang ilang time dh tepek kt mata...cmno laa boleh tk pasan....btimpa2 pulak masalah...


8( mencik tau saman dpt!!!!


Ni ler saman yg Cik iela dapat...


|

|

|

|

|

|

|

|
V





Monday, 24 December 2012

Kalaulah Aku Mampu

Assalamualaikum..


Tahu ape yg KALAULA AKU MAMPU?


Pic dr Google 

Pic dr Google


"KALAULA AKU MAMPU MEMBANTU KUCING JALANAN DI LUAR SANA"


Cik iela sedih sgt tgk kucing2 kt luar sana...idup berkeliaran sne sini minta simpati pada org..
Di pndang hina hanya kerana muka tk comey..ada luka sana sini..ada kurap dan mcm2 lagi..
Sedih mengenangkn keadaan dorg dan sedih mengenangkan sikap org kita sendiri yang memandang hina pada makhluk Allah yg 1 nie..dah la kesayangan Nabi..Apala nk jd pada dunia nie..
Kalau yang sayang pada kucing..bkongsi rezeki...walau secebis makanan..tp yg mana tk suka...di syuh2nyer.
Apalah salahnyer mmberi sedikit pd mereka,tk byk pn skurg2nyer biarla perot dorg jgk terisi spt mana kita.

Tiap kali Cik iela p mana2 pasti akan nmpak kucing2 yang meminta simpati meminta mkanan..
Tiap kali terpndang kan kucing jalanan di luar ni..msti atie Cik iela berdetik..
''Suatu hari nnti aku nak sgt bt pusat kucing,bg khidupan yg baik pd dorg"
Penah luahkn perkara ni pada Arjuna Cik iela...dia ckp buatlah..Kalau dia mmpu dia akn tlg..
Cik iela suka bergurau ckp kt dia "kalau U dpt gji 5k sbulan,I nk U bg peruntukkan sket utk I tlg kucing2 ni...dan kalau U dpt gji 10k sbulan I nk kte bukak shelter kucing .."
Kita bntu yg temmpu utk dorg..biarlah Cik iela bergelumang dgn dorg skali pn jnji Cik iela tk nk lg tgk kucing jalanan yg d layan dgn hina, kurus kerana tk mkn,dan tido melata
Arjuna ckp " InyaAllah doa2knlah.."

Tapi buat masa masa ni hanya mmpu berkata "Kalaulah Aku Mampu"

Kalaula Aku Mampu : Mmberi makan stiap hari pada kucing jalanan
Kalaula Aku Mampu : Bawa balik setiap kucing yang aku jumpa
Kalaula Aku Mampu : Mmberi perlindungan pada mereka tika hujan dan sakit
Kalaula Aku Mampu : Memberikan yang terbaik utk mereka 

Agar hati ni tk merasa sedih bila melihat setiap babak yang myedihkan di depan mata setiap hari.
Atie Cik iela ni cpt sedih bila melibatkan kucing..tk snggup tgk kucig sakit..@ mengeow ngn Cik iela.
Kdg2 org tgk Cik iela pelik sbb Cik iela suka sgt berckp2 dgn kucing walau kt mana2 pn..nsebla Arjuna Cik iela faham dgn sifat yang 1 nie..kalau org lain tgk msti pelik..dan salah 1 tabiat Cik iela bila berckp dgn kucing,Cik iela akan panggil dorg ADIK..tk tahu kenapa..terasa dekat dgn diri Cik iela..
Cik iela sayang sgt dgn dorg nie..Dlu Cik iela tkdela mcm ni sgt...tp sejak kematian kucing Cik iela sbyk 5ekor dalam masa 6bulan.Sejak tu tk snggup tgk kucig terbiar..biar dorg buruk skali rupa pasti Cik iela cbe berkongsi sdkt mkanan dgn mereke..

Cuma tika ini Cik iela hanya mampu buat apa yang termampu dgn kewangan Cik iela ni..
Stiap ari Cik iela berdoa di perbykkn lg rzeki utk Cik iela berkongsi mkanan dgn ank2 bulus di luar sana.


Thursday, 20 December 2012

Tatap muka sendiri..


Assalamualaikum..

Salah 1 hobi budak Kechik ni adalah menatap muka sendiri dkt cermin dgn pnuh ralik leka.
Tiap kali masuk bilik Cik iela ni ler dia bt sblm tdo..pnjat ats meja makeup dan menelek diri sendri dpn cermin...skali tgk mcm dia bngga pulak tgk muka sendiri..hahahah...



Kechik : Ensem btul aku ni...bergaya pulak tuh...comel tk terkata..heheh..msti Mummy jeles..

Mummy : @$%#& tk kuasa Mummy eh...



***Psttt : Abaikn semak samun kt blkg tuh..huhuh

Wednesday, 19 December 2012

>>Wordless Wednesday<< Patung Citam..


Assalamualaikum...


Tuesday, 18 December 2012

Dugaan Bertimpa_Disuspek Tyriod Profile C


Assalamualaikum...

Semlm p klinik check bdan sndri yg tk brape nk sedap nie...Hampir 1mggu lbih asyik sakit dada spt dipjak2 dan degupan jntug laju kalah berlari 100m sdgkn dduk diam2 je..
P jmpe Doc Fadzil Klinik Isahak..mmg biasa dgn dia...
Bgtau simptom2 yg Cik iela rase pada dia..
Mula2 dia check la degupan jntug..mmg laju sgt katanyer...dia tye,berat bdan ada turun ke...mmg ada turun tp ingtkn sbb penat...bygkn dr 75kg berat turun jd 67kg!!...Doc ckp simptom2 Cik iela ada ini bkmgkinan besar Cik iela mgidap TYRIOD,atr simptom yg ada pada Cik iela :

1-Kerap Sakit dada
2-Degupan jntung laju (walaupn hnya dduk tnpa berbuat apa2)
3-Sesak nafas
4-Berat badan menurut walaupn kuat mkn
5-Tangan mengigil (Cik iela ingtkn sbb gastrik)
6-Muka pucat dan dalam mata nmpak pucat..

Doc amk darah utk dihntar ke lab utk di uji samada btul ke Cik iela ada Tyriod.
Harap2 tkde pape la...hurmmm
Jumaat ni result keluar..klu disahkn Tyriod.Doc ckp akn mulakan rawatan trus..klu takde pape..
dia akan check pulak utk yg lain..


_______________________________________________________________

Apa yg Cik iela tahu ttg Tyriod ini,Ada dua jenis penyakit tiroid iaitu hipertiroidisme dan hipotiroidisme yang biasa menyerang wanita berbanding lelaki. Empat nisbah satu penyakit tiroid menyerang wanita berusia 20 tahun ke atas kerana sebab dan alasan yang tidak diketahui hingga kini.

Menurut Dr. Nanda (Pakar Runding Pembedahan Am Pusat Perubatan Taman Desa, Kuala Lumpur), penyakit tiroid boleh mempengaruhi hampir kesemua bahagian badan dan ketidakseimbangannya membahayakan kesihatan

 Hipotiroidisme: Penyakit ini berlaku apabila kelenjar tiroid tidak berfungsi secara optimum sehingga hormon tidak dikeluarkan secukupnya. Ubat yang dimakan untuk merawat fungsi tiroid berlebihan juga boleh menyebabkan penyakit hipotiroidisme.


Hipertiroidisme : Penyakit ini berlaku apabila kelenjar tiroid mengeluarkan hormon berlebihan. Biasanya ia disebabkan penyakit autoimun manakala badan manusia pula menghasilkan antibodi yang mampu merangsang kelenjar tiroid. Hipertiroidisme berlaku apabila kelenjar tiroid terlalu aktif dan menghasilkan terlalu banyak hormon tiroksin. Penyakit Grave adalah penyebab utama peningkatan aktiviti kelenjar. Selain itu, ubat yang diambil untuk hipotiroidisme mungkin menyebabkan hipertiroidisme, jadi pengawasan doktor amat penting.



Antra PUNCA2 yg Cik iela tahu(search dlm tenet) : 


1-kekurangan iodin (biasanya berlaku di kalangan penduduk Himalaya) 

2-kehamilan - Ini kerana keperluan hormon lebih banyak diperlukan untuk ibu dan anak. Tiroid ini bersifat sementara dan hilang selepas kelahiran 

3-goitrogen - elak memakan makanan mentah seperti sayur kubis serta bayam kerana meningkatkan risiko mendapat tiroid 

4-radiasi - misalnya letupan nuklear di Russia menyebabkan ramai penduduk mendapat kanser tiroid. Pemeriksaan sinaran-X boleh mengesan tiroid 

5-genetik 

6-Autoimmune Graves Disease 




Gejala hyperthyroidism: 

bengkak di leher 
degupan jantung yang cepat 
cepat marah 
cepat berpeluh 
tidak tahan cuaca panas 
tangan bergetar 
kitaran haid tidak teratur 
sentiasa gelisah 
penurunan berat badan 
rambut gugur 
masalah sukar tidur (insomnia) 
bengkak di sekeliling mata 
kelopak mata tertarik ke dalam hingga menampakkan mata putih di bahagian atas 
cirit-birit 
tubuh badan lemah 
osteoporosis 

***Yang Cik iela BOLD MERAH tu atr simptom2 yg Cik iela ada***

Gejala hypothyroidism: 

kurang tenaga 
rasa sejuk 
denyutan jantung perlahan 
kemurungan 
berat badan bertambah 
kurang daya ingatan 
kulit kering 
rambut gugur 
sembelit 
beguk 
nafsu seks turun 
suara serak


Rawatan untuk TYRIOD adalah :

Ubat Propranolol, atenolol, inderal melegakan rasa berdebar, mengawal tekanan dan mengawal rasa gelisah.

Carbimazole dan propylthiouracil untuk mengawal hypertiroidism

Antibiotik sekiranya ada jangkitan kuman

Radioaktif iodine

Membuang tisu sel tiroid yang terlebih aktif. Selepas rawatan, sel ini akan mengecut dan jumlah hormon yang dikeluarkan menurun. Tidak sesuai untuk yang sedang mengandung, menyusukan anak. Bagaimanapun rawatan ini mungkin menyebabkan pesakit mendapat hypotiroidism dan terpaksa mengambil ubat sepanjang hayat mereka.

Pembedahan: Sebahagian tiroid gland akan dibuang. Mungkin rawatan pilihan kepada kanak-kanak dan orang yang mengandung.

*******************************************************

Nota kaki tangan : Doa2kn la Cik iela tk mgidap Tyriod nie..
Smge result utk ujian darah ari jumaat ini tkde pape masalah.










Friday, 14 December 2012

Adek Membodek


Assalamualaikum...


Dh lama tk bt entri psl budak2 ni..2-3mgu kebelakangan ni tk brapa nk ada masa sgt...
Lg2 lak hp Cik iela rosak..so mmg nan ado la nk ambik2 gmbr budak2 nie..
2hari lepas Cik iela bawak budak2 p main kt luar...betapa batak a.k.a jakunnya la si Adek ngn Along..
Si Kechik tkdenyer dia heren...berjimba dia sronok...Citam plak dh mcm askar mgendap..
Along & Adek jenguk2 kepala je dr pet carrier...bunyi kereta lalu lalang depa bantai menggelupur masuk dalam sedalam2 pet carrier...Citam pn sama..Kelakar tgk budak2 nie...
Cme Kechik jela...jnis tk reti takut hape pn...siap boleh bt Mummy nyer terkujat mcm nk luruh jantug sbb dia berlari masuk ke hutan bawah tu...Dh ler semak samun kt situ...Btapa gigih Mummy meredah dalam tu nak amik dia..pwehhh..Mmg cuak gila time tu...tkut dia lari lg jauh ke dalam hutan tu..








































Wednesday, 12 December 2012

Take a break!!


Friday, 7 December 2012

PESANAN BUAT SUAMI - PETIKAN DR FADZILAH KAMSAH


PESANAN BUAT SUAMI - PETIKAN DR FADZILAH KAMSAH

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



( Jangan pandang remeh pada banyak perkara kerana yang kecil itu selalu meninggalkan kesan/impak yang besar dalam perhubungan....ALLAH telah mengajar di dalam AL-Quran dan Nabi telah menunjuk dengan Sunnahnya )..
.
" DALAM PERKAHWINAN ADA BANYAK PERMATA2 SYURGA, BERTUAH BUAT MEREKA YANG DAPAT RASA DAN LIHAT DENGAN JELAS..RUGILAH DUNIA DAN AKHIRAT BUAT MEREKA YANG BUTA DAN MENSIA2KANNYA.."
1. Selalu menghargai usaha dan penat-lelah isteri, terutama isteri yang bekerja dan sama-sama terpaksa menanggung hutang suami.

2. Bila isteri bercakap, pandanglah mukanya dan buka telinga luas-luas. Biar apa yang dikatakannya masuk telinga kanan dan tersumbat di telinga kiri. Sambil tu otak suami kenalah memproses informasi yang diterima daripada isteri dengan bijak serta prihatin.

3. Jangan sekali-kali membandingkan masakan isteri atau cara isteri menghias rumah dengan mak anda kecuali masakan/cara menghias isteri anda lebih baik dan canggih dari emak anda..

4. Jangan demand sex sekiranya isteri tak ada mood atau letih. Agama suruh kahwin bukan semata-mata untuk penuhi nafsu syahwat saja.

5. Kalau pasangan dah ada anak, sama-samalah menjaga anak. Benih dari awak juga.. Ada suami, isteri sedang makan disuruh cebok kencing n berak anak sedangkan suami duduk tersandar kekenyangan macam maharaja.

6. Jangan sekali-kali duduk tersandar depan TV atau relax-relax sedangkan isteri bila balik dari kerja, buka saja kasut terus masuk dapur, memasak, mengemas, membasuh, kejar anak dsbnya. Berbulu mata dan sayu hati isteri bila kami tak cukup tangan nak menguruskan rumahtangga sedangkan suami lepas tangan.

7. Sekiranya suami makan dahulu, tinggalkan sedikit lauk utk isteri. Jangan bedal semua sampai turn isteri yang tinggal cuma ekor ikan sekerat, janggut sotong dan ekor taugeh.

8. Kalau nak ajak member bertandang ke rumah, beritau isteri dulu, kalau boleh sehari-dua in advance. Jadi bolehlah dia memasak yang best-best dan mengemas rumah cantik-cantik. Bayangkan perasaan isteri kalau tetamu datang terpacak sedangkan kain-baju masih berlonggok belum sempat dilipat, permainan anak masih berselerak dan isteri cuma masak mi maggi saja.

9. Jangan sekali-kali menyakat isteri tentang saiz badannya yang semakin sihat atau semakin melidi. Tengok body sendiri dalam cermin dulu.

10. Jangan kentut depan isteri. Masa bercinta dulu kenapa boleh control kentut?
11. Hormatilah ibu-bapa dan kaum keluarga isteri walaupun anda cuma main wayang, bodek mereka masa nak mengurat isteri anda dulu. Jangan sekali mencaci mereka walaupun secara bergurau.

12. Jangan kedekut dengan isteri serta keperluan rumahtangga.

13. Jagalah maruah anda sebagai suami dan lelaki. Selagi boleh, jangan bebankan isteri dengan masaalah kewangan anda. Selalunya perempuan ni, semakin suami “degil” tak nak minta pertolongan, selagi itulah dia rela nak tolong.

14. Jangan bersepah dan bersikap pengotor. Dah buka baju, letakkan dalam bakul baju kotor, dah guna cungkil gigi, buanglah dalam bakul sampah, bila dah guna ubat gigi bubuh balik penutupnya, dah ambil sesuatu barang simpan balik ditempat asal, dah berak flush. Susah sangat ke nak buat macam tu? Semua nak kena ajar ke?

15. Rajin-rajinlah bertanya isteri kalau dia perlukan bantuan anda dengan kerja rumah/menjaga anak. Tapi jangan tanya dua tahun sekali. Jangan tunjuk rajin bila ada tetamu di rumah saja.

16. Hormatilah isteri anda sebagaimana anda mahu dihormati. Isteri pun manusia. Allah berikan banyak keistimewaan kepada para isteri tapi diputar-belitkan tafsirannya oleh orang lelaki untuk kepentingan diri sendiri.

17.. Jangan main kayu tiga dengan perempuan lain. Main lain lagi tak boleh. Kalau isteri awak yang buat, tentu awak tak boleh tolerate, jadi mengapa isteri awak kena tolerate kalau awak buat?

18. Kalau tak menyukai sikap atau perbuatan isteri, tegurlah secara baik, jangan asyik nak menengking aja. Kalau awak sakit nak mati nanti, siapa yang kena jaga awak? Bai jual roti? Apek jual sayur? Jiran sebelah rumah awak?

19. Kalau isteri nampak tak sihat, cepat-cepatlah bawa jumpa doktor. Tunjuklah anda mengambil berat tentang dirinya.

20. Berbincanglah dengan isteri sebelum sesuatu keputusan dibuat. Walaupun suami megah ada kuasa veto, tak jadi bapok kalau pendapat isteri diambil kira.
 Pokok pangkalnya ialah timbangrasa dan saling menghargai. Cubalah ketepikan ego yang keterlaluan. Bukannya laku bila dah mati nanti.

21. Dalami agama dan bimbinglah anak isteri dengan ikhlas seperti yang dituntut agama. Ingat, kalau seorang suami masuk syurga, besar kemungkinan isteri pun masuk syurga. Kalau suami masuk neraka belum tentu isteri juga masuk neraka. Kalau isteri masuk neraka, besar kemungkinan suami juga masuk NERAKA tapi kalau isteri masuk syurga belum tentu suami pun masuk syurga.Ini bukan rekaan saya tapi saya dengar dari seorang ustaz.

22. Berusahalah dengan ikhlas untuk mempertahankan keharmonian rumahtangga. Jangan buat apa yang isteri tak suka. Percayalah, kalau suami buat baik sekali dengan isteri, isteri balas sepuluh kali

23. Jangan buat donno kalau isteri merajuk atau berkecil hati. Kalau perlu minta maaf, minta maaf, kalau perlu dipujuk, pujuk. Hati orang pompuan ni sensitif. Kalau kami rasa suami tak ambil kisah, perasaan bagai dihiris-hiris. Perkara yang dipandang remeh oleh suami boleh menjadi kanser kepada isteri. Kepada para suami khususnya dan kaum lelaki amnya, janganlah dianggap masalah hati dan perasaan orang perempuan ni enteng sahaja.

Allah s.w.t. berfirman, “Dan ketahuilah bahawasanya Allah mengetahui apa yang didalam hatimu, sebab itu berhati-hatilah dengan Tuhan”





Nota tangan : Eheemm..ehemm...haaaa...Suami2 yang di luar sana..bkal2 suami ke..
Ingt2 ler tuh...hehe.. tk salah pn tlg isteri..bak kata  pepatah..'Ringan sama dijinjing,berat sama di pikul'.
Hargai isteri anda Ok.. 

Monday, 3 December 2012

Surat cinta Tijah (baca jgn tak baca)

SURAT CINTA TIJAH

Tijah budak kampung, tapi bekerja di Kuala Lumpur .

Biasalah bila sudah duduk "town", mula lupa asal usul. Pakaian seksi maut, bercinta pula dgn lelaki mat saleh. Ke hulu ke hilir menayang boyfriendnya yg bermata biru.

Punyalah eksyen si Tijah, hinggalah suatu hari dia ternampak lelaki Inggeris tadi dgn wanita lain yg lebih cantik dan bergaya daripadanya.
Tijah menangis tiga hari tiga malam. Pada malam ke empat, Tijah mengambil sehelai kertas dan menulis surat untuk memutuskan
perhubungannya dgn lelaki mat saleh tadi yg baru sebulan dikenalinya.

Begini bunyi surat yg ditulis oleh Tijah binti Kulup Kecil, yg berjaya "dicuri" ...

************ ********* ********* ********* ********* ********* ********* ********* **

Mike....

I WANT TO CUT CONNECTION US.

I have think about this very cook-cook. I know I clap one hand only.
Correctly, I have seen you and she walk-walk together at town with eyes myself. You grab hand she.

You always ask for apology back-back. I don't trust you again! You are really crocodile land.

My friend speak you play wood three. First-first I think my friend lie me. But now I know you correct-correct play wood three.

So, I break connection to pull my body from this love triangle. I know this result I pick is very correct, because you love she very high from me.

So, I cut this connection to go far from here. I don't want you to play-play with my liver.

I have been crying until no more eye water thinking about you. I don't want banana to fruit two times.

Safe walk..
Tijah

Friday, 30 November 2012

Budak Oyen telah pergi


Assalamualaikum...



Akhrnye Oyen telah pergi bjumpa dgn pnciptaNya..
Setelah seminggu dr Cik iela bwk budak Oyen ni p jumpe Vet ,dia pergi jua.

Maafkan akk sebab hnya dpt bt ape yg tmmpu utk kamu..akk mtk kamu maafkn akk andainya akk terkurg jaga @ beri makan pada kamu..Mgkin ini yang terbaik utk kamu setelah kamu menahan sakit yg akk sendri pn tk mmpu nk lihat...btapa sedihnyer mlihat kamu yg lincah dan mnja mnjd kucing yg pndiam.
Smge kmu bhagia di sana Oyen.Kita berjumpa lagi di syurgaNya...insyaAllah sayang


GAMBARAN MANUSIA YANG BERDOSA DI PADANG MASYAR



BERWAJAH KERA 
Suka menabur fitnah sesama manusia

BERWAJAH KHINZIR (babi) 
Suka memberi & menerima rasuah

BUTA KEDUA BELAH MATA 
Hakim yang zalim ketika menjatuhi hukuman

PEKAK DAN BISU 
Suka menunjuk-nunjuk amal ibadat & kebajikan yang dilakukan kepada orang lain.

TUBUH YANG MENGALIR NANAH & DARAH YANG AMAT BUSUK SERTA MENIKAM LIDAHNYA BERULANG KALI 
Golongan yang berilmu & mengajar orang lain tetapi perbuatannya sendiri tidak sama dengan apa yang dikatakannya.

BADANNYA LUKA SEPERTI DIHIRIS 
Menjadi saksi tetapi berbohong terhadap kebenaran

BERJALAN TERHOYONG - HAYANG SEPERTI CACAT
Orang yang kedekut membelanjakan sedikit hartanya untuk kebajikan

BERJALAN SEPERTI MABUK 
Orang yang suka bercerita hal-hal dunia didalam masjid

RUPA BADANNYA SEPERTI KHINZIR 
Suka makan riba - orang yang digelar along @ ceti

TIDAK BERTANGAN & TIDAK BERKAKI 
Suka menyakiti @ menyusahkan jiran sekeliling

WAJAH & BADANNYA SEAKAN KHINZIR 
Suka mempermudahkan solat & lalai dalam solatnya hingga sering terlupa rukun

PERUTNYA DIPENUHI ULAR & KALA JENGKING YANG SERING MENYENGAT2 
Tidak mahu mengeluarkan zakat terhadap dirinya, pendapatannya, terhadap perniagaan & lain-lain zakat

BADANNYA SANGAT BUSUK SEPERTI BAU BANGKAI 
Melakukan maksiat secara sembunyi-sembunyi

TIDAK BERLIDAH & DARAH YANG BUSUK MENGALIR DARI MULUT 
Malas dan jarang mengucap dua kalimah syahadah

BERJALAN KAKI KEATAS & KEPALA KEBAWAH, DARAH DAN NANAH SENTIASA MENGALIR DARI KEMALUAN 
Suka melakukan zina

MUKA HITAM & PERUTNYA DIPENUHI API 
Suka makan harta anak yatim

KULIT DIPENUHI SOPAK & KUDIS 
Orang yang menderhaka kepada kedua orang tuanya

GIGINYA SEPERTI TANDUK LEMBU LIDAH TERJELIR HINGGA KEPERUT, NAJIS & AIR KENCINGNYA SENTIASA MENGALIR KELUAR DARI KEMALUAN 
Orang yang suka minum arak @ segala jenis benda yang menghayalkan seperti dadah dan lain-lain.

Thursday, 29 November 2012

Lawak Hilangkan Ngantuk


Alahai Mak Cik.........
Suatu hari..seorang Makcik menyewakan salah satu biliknya
untuk seorang pemuda penyelidik nak buat kajian kat kampungnyer..
Penyelidik yang dah bersetuju tu pun menyewa la..
Malam tu..
Time penyelidik tu nak mandi...maklum ler bilik air kampung..
Dah tu dia tu..hensem lagi..muda lagi..
Makcik tu pun "semacam" ler..dia pun nak pi ngendap si anak muda nie mandi....
Makcik nie kantoi sekali..oleh pemuda tu..
Kali keduanya pun kantoi..nak ngendap nie..
Kali ketiganya..pemuda tu naik bengang dan bagi warning..
" Kalau makcik ngendap saya sekali lagi...saya rogol makcik!!!"
Kemudian..makcik tu keluarkan jari kelingking dan berkata...

" JANJI TAU..!!"..


================
Burung Spesel

Pada suatu hari sorang suami baru pulang dari Brazil , membawa burung kakak tua yang sangatlah spesel..
Si isteri bertanya..pada si suami...
" Abang..buat aper beli burung tu..?! Kan mahal tu..!"
Suami menjawab...
" Ala takper..burung ni spesel..tengok nie.."
Suaminya mengangkat tangan kanan dan memetik jarinya...burung itu terus menyanyi lagu POP..
Si isteri sangat suka..dan menyuruh suaminya mengangkat tangan kiri plak..
Si suami..berbuat demikian dan memetik jarinya.. dan burung itu terus menyanyi lagu ROCK pula..
Si isteri pun suka dan bertanya..
" Abang, kalau kita angkat kedua-dua tangan plak camner..?"
Suaminya menjawab.." Awak cuba la buat.."
Si isteri mengangkat kedua2 tangannya dan memetik jarinya..lalu..burung itu pun berkata...

" SATU SATU LAH, BODOH..!!! "

==================
mengandung anak gajah??????

Seorang lelaki yang badannya gendut naik kereta
api. Penumpang sangat penuh maka lelaki itu
terpaksa berdiri. Dia merasa ada yang
menyenggolnya lalu lelaki itupun melihat
kebelakang. Ada seorang ibu hamil yang juga
sedang berdiri. Melihat wanita hamil itu maka
lelaki bertanya pada wanita itu :

Lelaki: Hi... kakak hamil ya ?
Ibu hamil : Iya udah tahu tanya lagi (kata wanita
dengan nada kesal)

Lelaki: Isinya orang ya, kak ?
Ibu hamil : Iya (dengan nada kesal, lalu
bertanya)Encik hamil juga ya?

Lelaki: Iya (Sambil ketawa)
Ibu hamil : (Karena merasa jawaban lelaki itu
tidak sopan dia melanjutkan pertanyaannya) Isinya
orang ya?

Lelaki: Bukan, isinya anak gajah (sambil ketawa lagi).
Ibu hamil : (terkejut, lalu ketawa)

Lelaki: Laa... kenapa ketawa? (dengan bingungnya)
Ibu hamil : Oh isinya anak gajah, ya... patutlah
belalainya keluar( sambil menunjuk seluar lelaki
yang lupa dikancing)

Lelaki:???????????
=============

Skandal Doktor

Seorang lelaki yang kebetulan seorang doktor muda, merasa tidak selesa dengan apa yang telah berlaku.
Ia pulang ke rumah dengan wajah muram.
Setibanya di rumah, ia  merebahkan diri di katil dan fikirannya mula melayang
Lalu ia mendengar suara dalam kepalanya berkata,
"Sudahlah, tidak usah difikirkan. Skandal doktor membuat hubungan intim
dengan pesakit terjadi di mana-mana.
Jadi kamu tidak perlu merasa  bimbang.."
Doktor tersebut cuba untuk setuju, tapi apa yang telah terjadi pagi
itu terbayang kembali dan perasaan tidak selesa muncul lagi.
Ia membalikkan badan dan mendengar lagi suara dalam kepalanya,
"Tak perlu bimbang,orang sudah mula biasa dengan skandal hubungan  seksual
antara doktor dan pesakitnya."
Lelaki itu mulai tenang dan perasaannya beransur-ansur pulih...
Tiba-tiba suara lain dalam kepalanya berkata,
"Tapi masalahnya kamu kan doktor haiwan"

Sorang taukeh kedai restoren sedang mengira pinggan mangkuk di kedainya...
- 13 mangkuk pecah
- 5 mangkuk retak
- 2 mangkuk hilang


DAN....
- 1 mangkuk hayun sedang baca entri ni.....
daa...pegi buat keje.....takde keje lain ke 2...asyik tgk pc je ekekekekeekekeke

LAWAK PAGI : Fikiran yang simple


MUTHU & THE INTERVIEWER* 

Interviewer: 'What is your birth date?' 
Muthu : '13th October.' 
Interviewer : 'Which year?' 
Muthu : 'Every year.' 
***** 

*MUTHU & HIS MANAGER* 

The Manager asked Muthu at an interview... . 
'Can you spell a word that has more than 100 letters in it?' 
Muthu replied: 'P-O-S-T-B-O- X.' 
***** 
*MUTHU & LONDON TRIP* 
After returning from a foreign trip, Muthu asked his wife, 'Do I look like a foreigner?' 
Wife: 'No! Why?' 
Muthu : 'In London , a lady asked me, 'Are you a foreigner?'. . that's why.' 
Wife : ????????? 
***** 

*MUTHU & TOURIST* 
A tourist from U.S.A. asked Muthu whether any great man was born in his village... 
Muthu said , 'No sir, only babies were born here.' 
***** 

*MUTHU & HIS EXPERIMENT* 
Muthu was doing an experiment with a cockroach. First he cut off one leg and told it to 'WALK! WALK!' 
The cockroach walked. Then he cut off it's second leg and told the same. The cockroach walked. 
Then he cut off the third leg and did the same. 
Finally, he cut off its fourth leg and ordered it walk! 
But the cockroach didn't walk. 
Suddenly, Muthu said loudly, 'I found it. If we cut a cockroach's four legs, it becomes deaf.' 
***** 

*MUTHU & DRIVER* 
When Muthu was travelling with his wife in a motorised tricycle, the driver adjusted the mirror. 
Muthu shouted, 'You are trying to see my wife, eh? Sit in the back. I will drive.' 
***** 

*MUTHU GOES TO HOTEL* 
Muthu went into a hotel. To wash his hands, he went to the washbasin. 
Then when he had finished, he started washing the basin. 
Seeing this, the manager asked what was he doing. 
Muthu pointed towards the signboard 

'* WASH BASIN * ' 
***** 

*MUTHU & INTERVIEWER - FINAL PART* 
Interviewer : 'Just imagine you're in the 20th floor of a building and it's on fire. How will you escape?' 
Muthu: 'It's simple.. I will just stop my imagination. ' 
***** 

*Oh... Lastly.... I forgot ............ the funniest.... * 

At a political rally, Muthu was arrested. Why????????? ??? 
Because a lady journalist with a badge which read '*PRESS*' pinned on the right part of her blouse walked past him... and he did it!

Wednesday, 28 November 2012

CLEARANCE SALES!!!!...Barang KOSMETIK.....JGN BELI...SEBAB???



Assalamualaikum...

Nak cte sket pasal barang2 kosmetik..








Selalunyer msti korang2 perasan ada je CLEARANCE SALES gila2 murah...msti pnah tgok kan?
Ada yang penah jenguk2 ke beli ke?Haaaaa Cik iela nk kabor ni...

Kebanyakan CLEARANCE SALES BARANG KOSMETIK pasti akan buat korang ternganga sbb jual murah tahap GABAN..ye gaban punya...msti korang pun tergedik2 nak p beli kan2?
Yela SALES bgai nak gila...rege r Rm 30++ boleh jd Rm8 JE...Macam2 jenama ada..
Pasti naik juling sape yang suka bermakeup bagai ni...yela dapat rege murah katanya..
Dengan penuh sesungguh hati la korang p berebut2,bhimpit2 kt tempat clearance sales tu..

Tapi penah tak korang terpikir??Kenapa dorg buat Clearance Sales utk BARANG KOSMETIK ni 
MURAHHHHHH yang amat sangat smpai korang snggup brebut2...

Cik iela dah TERKONO kalau korang nak tahu!....
dan Cik iela cakap ni berdasarkan pengalaman.*sigh*
Adehs..Cik iela bkn ler kaki makeup bagai ni..stakat tepek2 utk bt muka tk pucat sudaaaaa..
Adela sekali tu...CLEARANCE SALES utk BARANG KOSMETIK...
Dgn beria2 Cik iela singgah kunun2 nk beli ler lipstick sbb lipstick yg ado tu dah expired..
Itu kata Arjuna Cik iela ler...mna daknyer...lipstick tu dh 5tahun Cik iela sental kt bibir ni..
Cik iela mmg jarang pakai lipstick sbb slalunyer pakai lipbalm je...
Kisahnyer cmno Cik iela ley tahu lipstick tu dh expired cmni.......................
Ade ler 1 aritu ...Dh lme tk sental bibir ni,Cik iela pn pakai ler lipstick yg ado tu...sbb tgok pn elok je lagi....so assume boleh ler guna g..after few minute,haaaa bibir Cik iela gatal2 dan jadi bengkak..Bgtau ler ngn kakak Cik iela..dia selidik2 pastu dia ckp...
hish ''ko ni ngah...mmg ler...lipstick ko tu dh expired''
So sjak itu ler Cik iela tahu brang kosmetik pn de expired..**sengal kn**
Nak di jadikan cerita...masa keluar jenjalan ado la nmpak clearance sales barang kosmetik..macam2 jenama ada...Cik iela pn gedik2 la p usha2...nmpk la yg berkenan di hati..murah kn...ape lg..smbar dan beli...mmg niat tu nk beli lipstick..so p je kt tmpt lipstick(ada jenama hokey),telek gitu2 je trus p byar...

Selang brape ari pastu Cik iela pn guna laaaaaaaa....nak tahu ??
Kisahnyer sama jugak ler ngn lipstick dh expired Cik iela dlu...bila Cik iela gunakan lipstick tu je...lpas 5-10minit Cik iela pakai lipstick tu...dgn pnuh ase dukacitanya bibirku gatal2 dan mnjd bengkak...sah2la 
LIPSTICK YANG BARU BELI tu pn EXPIRED..
Buktinya????Bibirku gatal2 spnjg hari dan bngkak kalah AngelinaJolie....



Sooooooooooo PERINGATAN laaaa pada kawan2 perempuan luar sana...mkcik2..akak2 adik2...
Stiap kali ada CLEARANCE SALES BARANG KOSMETIK jgan la mudah TERPEDAYA hokey?
Ni Cik iela ckp bdasarkan pengalaman...lpas di pkir2kn smula...ptut laaaaaa bt clearance sales bagai nk runtuh harga sampai juling mata nk mmbeli rupanyaaaaa???Barang EXPIRED...

Lpas ni BELI dgn BIJAK dan JGN MUDAH TERPEDAYA dgn 
CLEARANCE SALES COSMETIC
Tapi apa2 pun Cik iela ckp..TERPULANGLA PADA MASING2...
Mgkin lain2 orang okey...sape tahu kan...tp ni mmg jd peringatan la pada Cik iela smpa bila2..


Kat sini jugak Cik iela tepek Jangka Hayat utk Barang Kosmetik..



Lipstick -1 tahun (ado yang ckp smpai 2thn)

Maskra-3bulan...lbih dr tu kalau boleh jgn ler guna lagi dah..

3-8 Bulan - Concealer, pencuci muka, krim/cecair, bedak asas, dan pelembap

Itu jela kot...sbb Cik iela bkn tahu brang2 lain dr yg ats tu 
So itu jela info yang Cik iela nk kongsi..


Jadiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii



Utk peringatan masing2 la yer...balik kang p telek smula brang masing2..kehkeh..
Rela2 kn la hati tu p buang even tgok masih elok...

>>Wordless Wednesday<< C.I.N.T.A

Assalamualaikum...





Tuesday, 27 November 2012

Kisah Ibu Yang Berdendam Terhadap Menantunya



Kisah Ibu Yang Berdendam Terhadap Menantunya

Ibu, Anak Dan Menantu

Suzana (nama sebenar)dan razman(nama sebenar) adalah pasangan yang paling bahagia dari sejak zaman
sekolah..mereka sering kelihatan bersama  di kantin, di dlm kelas mahupun waktu belajar di luar kelas...

Sesudah tamatnya zaman persekolahan, mereka menyambung pelajaran di sebuah U swasta yg terletak di
sekitar kuala lumpur... mereka bagaikan belangkas yang x dapat di pisahkan lagi........ .tetapi dalam setiap
percintaan  mesti ada dugaan nya.. ‘

Salmah seorang ibu yg bengis & terlalu mengongkong keluarganya supaya mengikuti sgala kehendak nya..
Salmah adalah ibu kpd Suzana.

Pada suatu hari, Salmah mendapat tahu bahawa anak tunggalnya keluar dgn seorang  lelaki iaitu Razman.
Dia mendengar khabar itu drpd jiran2 nya. Salmah pun naik berang dan sgt marah terhadap Razman & mnyimpan dendam terhadap Razman..

Salmah sanggup memberhentikan pengajian anaknya dari belajar di U itu........dengan niat utk memisahkan  mereka.

Setelah 3 bulan Suzana berhenti, datanglah Razman dgn rombongan meminangnya ke rumah Suzana. Ibu nya terpaksa
 akur dgn perhubungan percintaan mereka kerana menyedari bahawa jodoh anaknya itu memang kuat untuk Razman.

Setelah  setahun berlalu mereka pan di ijab qabul kan ...... Mereka berdua bercadang hendak pergi honeymoon ke Pulau Tioman...... .
tapi malang telah menimpa mereka......

Razman dan Suzana telah mendapat kemalangan semasa dalam perjalanan ke Pulau Tioman. Salmah bertambah marah
kerana kemalangan itu menyebabkan muka Suzana mengalami luka yang teruk sehingga kulit muka nya  tersiat. Malah
meninggalkan kesan yang amat menakutkan.. ....

Sejak kemalangan itu kebencian Salmah terhadap Razman begitu membuak2. Razman berasa kecewa akan sikap Ibu mertuanya... ...
tambahan mengetahui berita tentang wajah anaknya akan menjadi cacat seumur hidup.

Razman cuba utk memperbaiki keadaan..... ...Razman bertemu dengan doktor bagi merawat muka isterinya dengan
cara mendermakan kulitnya. Perkara ini Razman telah memohon agar doktor berjanji akan tidak menceritakan kepada isteri dan ibu mertuanya.

Setelah seminggu Suzana membuat pembedahan muka, Salmah begitu gembira melihat perkembangan muka anaknya
dan memeluk cium muka anaknya. Namun dendamnya terhadap menantu tidak pernah padam. Doktor tersenyum melihat
kegembiraan Suzana dan ibunya.

Salmah bertanya kepada doktor dengan penuh harapan siapakah insan yang sanggup mendermakan kulit untuk
pembedahan muka anaknya. Doktor terdiam seketika lalu menjawab.... ..penderma tersebut menyuruh saya agar
tidak memberitahu akan identitinya kepada puan. Salmah akur dan kecewa dengan jawapan dari doktor tersebut dan mencium muka
anaknya berkali-kali.

............ ......... ....

Sebenarnya Doktor telah menyimpan rahsia Razman yang mana telah mendermakan kulit punggungnya untuk
pembedahan muka isteri kesayangannya. Cuba lah kalau rahsia ini terbongkar dan Salmah (ibu mertuanya) tahu
yang pipi anaknya di cium berkali-kalai itu adalah kulit punggung menantunya yang dibenci. Macamana erkkk reaksi ibu mertua


*HAHAHAHAHA = )





Gambar IC Terbaru =)


Assalamualaikum....



Tough kechik ni kan Mummy?Kan2?



Bdan budak kechik ni mmg ketak2 @ tough (sgttttt).. =p
Lg2 tang peyot..kahkah 

Monday, 26 November 2012

KEBAHAGIAN SEORANG SUAMI


KEBAHAGIAN SEORANG SUAMI


"Seorang lelaki telah berumahtangga dengan seorang wanita solehah. Hasil dari perkahwinan ini pasangan tersebut telah dikurniakan beberapa orang anak lelaki dan perempuan. Kehidupan mereka sekeluarga sungguh bahagia dan sejahtera.

Si isteri sewaktu hidupnya, adalah seoarang wanita yang beriman dan bertaqwa, berakhlak mulia dan rajin beribadah, dia juga adalah isteri yang setia dan taat kepada suaminya, seorang ibu yang penyayang dan sebaik-baik pendidik kepada anak-anak-anaknya.

Rumah tangga yang indah ini kekal selama 22 tahun, sehinggalah si isteri meninggal dunia. Setelah jenazah si isteri diuruskan dengan sempurna, disolatkan dan dikebumikan, maka semua ahli-keluarga, saudara-mara dan kaum-kerabat berhimpun di rumah si suami untuk mengucapkan takziah. Kesemua yang berhimpun itu mahu mengucapkan kata-kata yang boleh meringankan dan  mengurangkan rasa pilu dan kesedihan si suami kerana kehilangan isteri yang paling dikasihi dan dicintai.

Namun demikian, sebelum sempat sesiapapun berkata-kata, si suami telah berkata: "Semoga tidak ada sesiapa pun dari kamu yang mengucapkan takziah kepadaku sebaliknya dengarlah kata-kataku ini."

Semua yang berhimpun terkejut dan terdiam dengan kata-kata si suami itu..

Si suami meneruskan kata-katanya: "Demi Allah yang tiada Allah yang berhak disembah melainkan-Nya, sesungguhnya hari ini adalah hari yang paling bahagia dan gembira bagiku, lebih gembira dan bahagia dari malam pertamaku bersama isteriku itu.

Maha Suci Allah, sesungguhnya isteriku itu adalah sebaik-baik wanita bagiku, kerana dia sentiasa mentaatiku, menguruskan diriku dan anak-anakku dengan sebaik-baiknya dan juga telah mendidik anak-anakku dengan sempurna. Aku sentiasa bercita-cita untuk membalas segala jasa-baik yang dilakukannya kepada diriku. Apabila ia meninggal dunia aku teringat sebuah hadith Nabi SAW.

"Mana-mana wanita yang meninggal-dunia sedang suaminya redha kepadanya pasti akan masuk ke dalam Syurga."

Sebelum meletakkan jenazahnya di dalam lahad, aku telah meletakkan tanganku di kepalanya dan aku berkata: "Wahai Allah, Aku sesungguhnya redha kepadanya, maka redhailah dia."
Kulang-ulang kata-kataku itu, sehingga tenang dan puas hatiku.

Ketahuilah sekalian, sesungguhnya aku, di saat ini amat berbahagia dan bergembira, tidak dapat kugambarkan kepada kalian betapa hebatnya kebahagian dan kegembiraan yang kurasakan ini.

Maka barang siapa yang telah bercadang untuk mengucapkan takziah kepadaku atas kematian isteriku itu, maka janganlah kamu melakukannya. Sebaliknya ucapkanlah tahniah kepadaku, kerana isteri telah meninggal dunia dalam keadaan aku redha kepadanya.. Semoga Allah menerima isteriku dengan keredhaan-Nya. "

MasyaAllah...alangkah bahagianya mendapat keredhaan suami seperti ini. Adakah anda mampu lakukan seperti yang dilakukan sang isteri terhadap suaminya sehingga pemergiannya diredhai dan membahagiakan suaminya.

Friday, 23 November 2012

Kasih Sayang tiada sempadannya.. =)



Assalamualaikum..

Kasih sayang mmg tiada sempadannya...bila kita jatuh sayang,apa pun mungkin boleh terjadi..
Macam tu jugakla dgn anjing ni...


**********************************************************************

Selepas seekor ibu Cipanzi yang tinggal di dalam zoo mati, salah seorang pekerja zoo tersebut telah mengambil bayi cimpanzi itu pulang ke rumah untuk di jaga.
Tapi tidak pernah dia sangka anjing peliharaannya yang baru-baru ini melahirkan anak menganggap bayi cipanzi itu sebagai anaknya sendiri dan membesarkannya sama seperti anak2 dia yang lain.
















Nota tangan : 
Bayangkan,haiwan yang berlainan spesis pn boleh sayangkan anak yang bukan mereka lahirkan tapi sebaliknya di Malaysia, manusia yang mempunyai akal fikiran tp membuang anak sendiri tanpa belas kasihan,di buang tanpa rela hati sekecil...kalau untung..mungkin masih hidup...
Tapi kalau tidak bernasib baik jumpala kita di dada akhbar kisah mayat bayi di buang.
Haizzz..dunia2...



Temuduga Jawatan Kosong (MUSLIM ONLY)

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Temuduga Sebagai : Calon Jenazah




SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN

KEKOSONGAN JAWATAN:
A. Ahli Syurga Dari Awal.
B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.

TARIKH TEMUDUGA:
Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.

LOKASI TEMUDUGA:
Di dalam kubur (alam barzakh).

KELAYAKAN:
Anda tidak perlu bawa siji-sijil,termasuk sijil saham termasuk saham Internet.
Anda tidak perlu bawa pingat , Mercedes mata belalang atau kad kredit.
Anda tidak perlu bawa wang atau harta serta emas yang anda kumpul.
Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.
Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah sebagai sokongan.

PANEL/PENEMUDUGA:
Mungkar dan Nakir.

ENAM SOALAN BOCOR:
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?

CARA MEMOHON:
Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput anda. Ia akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada orang-orang tertentu.

Ia diberi nama Izrail.

TIPS UNTUK BERJAYA DALAM TEMUDUGA TERTUTUP INI:
Hadis Hasan yang diriwayatkan oleh Ahmad Hanbal, yang bermaksud begini:

Sabda Rasulullah S.A.W:
'Sesungguhnya apabila jenazah seseorang itu diletakkan di dalam kuburnya, sesungguhnya jenazah itu mendengar suara (terompah kasut) orang-orang yang menghantarnya ke kubur pada saat mereka meninggalkan tempat itu. Jika mayat itu seorang muslim, maka solat yang dilakukannya ketika beliau masih hidup di dunia akan diletakkan di kepalanya, puasanya diletakkan disebelah kanannya, zakatnya diletakkan di sebelah kirinya dan amalan kebajikan daripada sedekahjariah, silaturrahim, perkara kebajikan dan ihsan diletakkan dihujung dua kakinya.' Ia akan didatangi malaikat dari aras kepala, maka solat itu berkata kepada malaikat : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah ke sebelah kanan, maka puasa berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah kesebelah kiri, maka zakat berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk.
Kemudian di datangi dari arah kedua hujung kakinya dan berkatalah amal-kebajikan : di bahagianku tidak ada jalan masuk. Maka malaikat berkata kepadanya : Duduklah kamu. Kepadanya (mayat) memperlihatkan matahari yang sudah mula terbenam, lalu malaikat bertanya kepada mayat itu : Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu : Tinggalkan aku sebentar, aku hendak sembahyang. Maka berkata malaikat : Sesungguhnya engkau akan mengerjakan solat (boleh saja solat) tetapi jawab dahulu apa yang kami tanya ini. Apakah pandangan kamu tentang seorang laki -laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepada nya? Maka berkata mayat itu: Laki-laki itu ialah! Nabi Muhammad S.A.W dan aku naik saksi bahawa nabi Muhammad saw itu ialah pesuruh Allah yang membawa kebenaran daripada Allah Subhanahu Wata'ala. Maka malaikat berkata kepada mayat itu : Demikianlah kamu dihidupkan dan begitu juga kamu dimatikan dan dengan demikian juga kamu dibangkitkan semula diakhirat insya'Allah. Kemudian dibuka baginya satu pintu syurga, maka dikata padanya itulah tempat kamu dan itulah janji Allah bagi kamu dan kamu akan berada di dalamnya. Maka bertambahlah gembira mayat itu. Kemudian dilapangkan kuburnya seluas 70 hasta dan disinari cahaya baginya'.

Sila war-warkan tawaran jawatan kosong ini kepada semua sahabat.

Wallahu-a'lam. Semoga berjaya dalam temuduga ini..


Thursday, 22 November 2012

Adek sakit... =(


Assalamualaikum...

Tgh runsing...haizz...Si Adek sakit..tk tahu npe..aritu Along sakit now dh sihat...tp ni adek lemah je...
Adk2 Cik iela ckp dh 2ari dia tk mkn,mnum pn kurg...tye jgk dorg poo2 pee2 dia ok ke..dorg pn xtau sbb tk prasan sgt budak ni p ke litter box ke tak..
Pegag bdan dia pn dh mkin kurus...sdgkn bru je awal mggu ritu tegur budak ni dah debab..
Alik2 kerempeng perotnyer sbb tk mkn 2ari nie..
Tadi pesan pd adk2,rebuskn ikan  bg dia mkn..kot2 la dia sje gedik2 nk mnje2 tk nk mkn blacwood.
If tk mkn jgk sah budak ni de sakit pape..sbb dia pn tk linch mne...slow je..asyik baring tido..
Along kacau dia pn dia bt derk je..Asyik myendiri je..brig dlm kotak la..brig kt sudut2 rumah..hurmm
Hopefully sgt budak adek ni xde pape...doakn dia sihat smula ye..
Susah hati Cik iela skrg nie..hurmmm


Slalunyer budak ni la paling lincah..klu main abis sepah2 sofa kt rumah tuh..

Wednesday, 21 November 2012

Stray Cat-Si Oyen [Bantuan Di perlukan]



Assalamualaikum...

Ingt tak lagi budak Oyen yg dlu Cik iela cerita?Yang dia excident bdan ada luka2..?
Haaaa budak ni...


Kisah ye cenggini...hujng bulan lepas budak ni tdo uma Cik iela..
 Dokong timang2 budak ni..pastu ada prasan ketulan bulat dkt bawah lengan kiri dia..
tya vet...vet ckp mgkin bisul..tggu dia pecah nnti dtg utk cuci ...so Cik iela pn de pesan la kt jiran sebelah rumah Cik iela...sbb kdg2 budak oyen ni melepak kt rumah jiran ni..Cik iela pesan klu bisul dia dh pecah nnti tlg cucikan dlu ngn air suam dan ltak myk gamat sbb Cik iela ni tkde sgt kt ruma..yela keje kan..
blk dh lewat ptg..kdg2 tk jumpa pn budak oyen ni...lme jgk tk jmpe...semlm dia lalu dpn uma Cik iela..
spantas kilat Cik iela p lua uma nk jenguk budak nie...masa Cik iela amik dia...bdan dia pnas,lemau je.
Bg dia kibbles ngn air..tp dia tk nk mkn...dia mnum je...Cik iela tgk homakkaiii...bisul tu dh merebak smpai ke tulang belakag dia...budak oyen ni pn dduk senget je...Cik iela pegang2 rasa2...hishhh tk ley jd nie..mcm ada yang tk kene je budak oyen ni...Masuk uma amik carrier trus hangkut g vet dkt seksyen 20 shah alam.
Ckp la ngn vet tu apa problem smuanyer...ckp la dia ni stray cat..blah blah blah..pnjg lebar crite..
Vet ckp kos dia sekian sekian...adehs.....masa tu vet msih dok belek2 dia..lama gak...
Vet ckp...budak oyen ni suspect HERNIA...aduhhh...terdiam jp Cik iela..Vet ckp mmg 80% dia confirm budak oyen ni mmg HERNIA...vet ckp kne tinggalkn dia kt klinik sbb nk monitor dia dan kene scan...Cik iela risik2 la brape kos nyer klu confirm dia HERNIA ...utk surgeri,ubt2 smua...Cik iela cte la Cik iela ni pn tk brape nk ada kos sbbnya Cik iela pn ada tgungan lg kt uma tu...
Vet ckp cecah ratus below Rm 250 jugak...hurmmmm...
Cik iela tk smpai ati nk biarkn je...yela kita dh timang2 dia..bg mkn...syg jgk...takkn nk bt tk tahu je..tp malangnyer Cik iela mmg tkde lgsug kos utk budak oyen nie...
Bncg2 ngn Vet cte smua ngn dia...dia ckp dia cuba dptkn best price,,sbb dia pn phm..

Cik iela nk mtk tlg ngn kwan2 smua...hope dpt bntu Cik iela utk bntu budak oyen nie..
Bkn Cik iela mtk saje2...tp mmg Cik iela tk bekemampuan...sungguh Cik iela ckp...tkde nk tipu2..
Sedikit pn jd la asalkan dpt kurgkn / bntu Cik iela tmpung kos nk bt surgeri utk budak oyen nie..
Cik iela segan tp Cik iela tahu ape yg Cik iela bt ni adalah ikhlas utk tlg budak oyen nie..

Cik iela berharap sgt2..kawan2 dpt tlg ye..Sedikit pn xpe jnji mmpu mgurangkn beban Cik iela nie..

Cik iela xde gmbr dia yg terbaru sbb hp Cik iela  problem.
Dr blk semlm smpai skrg ni duk terpk2 je psl budak nie...runsing smp sakit kepala jdnye..

Sape2 nk tahu lbh lnjut @ nk tye pape Cik iela blh trus email di ila_shahalam@yahoo.com

Jasa baik kawan2 smua sgt2 sy hrgai...

>>Wordless Wednesday<< Mangkuk dan Adek


Assalamualaikum...

Bertemu lagi dgn hari rabu yg bisu..heheh..
Cik iela tk phm npe org bt wordless wednesday..apakah?
Tapi sudahnyer Cik iela pn folo jgk..hahah apadaaaa...
Ni ragam Si Adek masa kecik dlu..asanya umo dia time 2bulan cmtu..


















Bahagiaaaa je budak adek ni tido dlm ni kn?
Hehehe...
Sila percaya budak ni nmpak je baik..tp nkalnya..
Ya Allah...ase nk menonggeng pn ada..

Tuesday, 20 November 2012

Kitty Sees Dad on Webcam for First Time



Assalamualaikum....




................











.................................

































SOoOooOO CUTE LaH!!

Trust me: I'm an engineer... [Lawak]


Trust me: I'm an engineer... 












































Sungguh kreatif dan inovatif kn..?
=)